-

kamiuszek

Zdrada i inne takie

Zdrada jest tylko wtedy, gdy jest wspólnota. Wspólnota to ludzie wyznający te same zasady i wartości, czyli inaczej mówiąc dopuszczalne i praktyczne sposoby osiągania wspólnych celów, sposoby realizacji wspólnego interesu. Wspólnoty mogą być rzeczywiste i urojone. O tym, czy wspólnota jest rzeczywista czy urojona, decyduje wyłącznie praktyczność sposobu dążenia do celu. Cele nie podpadają pod kategorię realności. Mogą być równie dobrze praktycznie użyteczne jak i metafizyczne czy wręcz baśniowe. A to dlatego, że cel leży w dziedzinie wyobraźeń i przyszłości. Inaczej nie byłyby celem.


Jeżeli nie ma wspólnoty, nie ma zdrady. Jakąś tam wspólnotę z całym narodem odczuwają wyborcy PiS. Dlatego łatwiej godzą się na redystrybucję dochodów, dlatego zależy im na budowie CPK i budowie tunelu na jakimś zadupiu. Nawet gdy nic bezpośrednio z tego nie mają, to wiedzą, że to jest dobre dla wspólnoty.

Wspólnotowość wyborców PiS poznać po tym, że mają poczucie bycia zdradzonym przez kogoś, kto działa wbrew interesowi państwa polskiego. Oczekiwanie, że każdy będzie działał w interesie wspólnoty jest błędem domniemania lojalności. Jęk zawodu, jaki dobywa się ze wspólnoty po ostatnich wyborach jest ogromny i to jest ten sam jęk, który słyszało się przy takich okazjach jak wrogie wobec państwa polskiego wystąpienia antypisu w europarlamencie, albo chamskie wypowiedzi celebrytów pod adresem narodu. Jak oni mogli!? No mogli. Wspólnotę wyborcy PiS widzą tam, gdzie jej nie ma. Sami zresztą są w dużej mierze wspólnotą urojoną.
 

Antypis jest wspólnotą rzeczywistą. Wspólnotowość antypis polega na wrogości do PiS. To dlatego w szeregach Antypisa najgorszą zbrodnią był tzw. symetryzm, czyli jakiekolwiek próba obiektywnego opisywania choćby skrawka sytuacji politycznej. Przy czym symetryści życzyli zwycięstwa antypisowi. I raczej na pewno życzyli tego zwycięstwa szczerze. Sama racjonalność i szczera intencja nie wystarczała, gdyż jakikolwiek symetryzm legitymizował PiS. Nie można przecież układać się z czystym złem, a tak Antypis przedstawił  PiS. Ukaranie PiS to najwyższy cel, a każdy sposób, który do tego prowadzi jest dobry. Nawet gdy PiS zniknie, zwalczanie PiS pozostanie jako cel. Choćby przez postulaty wyrzucenia Śp. prezydenta Kaczyńskiego z Wawelu. 

 

Nie ma sensu posługiwać się terminem zdrady w celu przyciągnięcia do wspólnoty ludzi, którzy do niej nie należą. Jest to nawet przeciwskuteczne, co widać po propagandowym fiasku serialu "Reset". Mało tego, wskazywania zdrajcy przy braku jakichkolwiek konsekwencji dla zdrajcy ośmiesza wspólnotę obnażając jej bezsilność. To jest bardzo groźne, bo wspólnota bez mocy dążenia do celu, jest tylko wspólnotą urojoną. Dlatego że, powtórzę, wspólnota to cele i zasady ich osiągania. Jeśli celem było co najmniej skompromitowanie zdrajcy, to się to nie udało. Jeżeli celem był rząd PiS, to to się nie udało. Jeśli celem jest zmiana polityki UE to to się nie udaje. Z trzech wymienionych celów, dwa są całkiem dobre. Władza w kraju dla wspólnoty jest dobrym celem, próba zmiany polityki UE też jest dobrym celem. Bo tak jak wspomniałem, cel może być baśniowy, byle przypisane do niego działania były sensowne. Niestety cel, jakim było wskazanie zdrajcy - który przykrył w propagandzie wszystkie inne - obnażał słabość wewnętrzną słabość wspólnoty. To jest podobny przypadek jak z Wałęsą. Może i zdrajca, ale w sumie to bez znaczenia, a to celebryta znany w świecie - tak myśli antypis.

Wspólnoty, nawet urojone, mogą być częścią większych wspólnot. Tak jak rodzina może być częścią klanu, albo jak wspólnota kibiców klubu piłkarskiego może być częścią wspólnoty kibiców reprezentacji. Mamy tego pecha, że obecne cele i zasady wspólnoty europejskiej są sprzeczne z celami wspólnoty wyborców PiS. Przy czym wspólnota europejska jest wspólnotą rzeczywistą. Jakby idiotyczne nie były definiowane przez nią cele, to działania są boleśnie realne. Realizowane przy jękach naszej wspólnoty, którą zadziwia nielojalność, bezprawność, oszukaństwo i idiotyzm.


Sądząc po liczbie uczestników referendum, co najmniej 40 procent wyborców w jakikolwiek sposób poczuwa się do wspólnotowości, chciałoby w ogóle być częścią wspólnoty. Moim zdaniem to całkiem dużo, chociaż szkoda że tak zdefiniowane interesy i sposób ich zabezpieczenia okazał się nieskuteczny.

Referendum można rozpatrywać jako próbę zdefiniowania wspólnotowych celów. Próba ta wywołała wściekłość Antypisu przez sam fakt takiej próby podjęcia. Realnie rzecz biorąc każdy z punktów można z łatwością obejść. Nielegalni imigranci mogą zamienić się w imigrantów zweryfikowanych, płot na granicy może zostać, tyle że będzie nieskutecznie pilnowany, Orlen można splajtować i zaorać, wiek emerytalny można nawet obniżyć, ale ekonomicznie zmusić do tyrania po grób. Nie w szczegółach i nie w konkretach Antypis miał problem z referendum.

Problem największy mieli w tym, że wspólnota mogła dzięki referendum wprost zdefiniować swoje interesy. Dzięki zdefiniowaniu interesów mogło rozpocząć się dyskusja o ich realizacji. Wspólnota stałaby się rzeczywista, a wtedy można byłoby przytomnie mówić o zasługach i zdradach.

40% chce rzeczywistej wspólnoty, w której lojalność nie jest domniemana tylko jest możliwa do weryfikacji. Wydaje mi się, że to całkiem dużo. I wydaje mi się, że ten w gruncie rzeczy taktyczny zabieg rządu, został w końcówce kampanii propagandowo odpuszczony. A że był taktycznym szacher macher, to i może nie do końca przemyślany w doborze i redakcji pytań. Ale pokazuje że nasza urojona wspólnota może nie jest taka mała i może uda się ją urzeczywistnić.



tagi:

kamiuszek
20 października 2023 19:25
55     2850    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @kamiuszek
20 października 2023 19:51

Wydaje mi się, że politycy PiS obecnie popełniają duży błąd. Wybory przecież wygrali, a to czy uda im się utworzyć rząd dopiero ma się okazać. Tymczasem już złożyli broń. Cały przekaz medialny idzie właśnie w tę stronę. A nie powinien.

Ramzes II bitwę pod Kadesz przegrał, ale nikt przez tysiące lat się o tym fakcie nie miał się dowiedzieć i nikt by się nie dowiedział, gdyby nie odkopane przypadkiem archiwa Hetytów. Zresztą Egipcjanie do dziś uważają, że to właśnie Ramzes tę bitwę wygrał. I nie ma żadnego znaczenia, że minąło prawie 4 tysiące lat i tamtego ludu już dawno na świecie nie ma. Egipt nadal propagandowo konsumuje tamte dawne zwycięstwo.

Tymczasem PiS pozwolił sobie narzucić przekaz medialny, że wszystko już jest pogrzebane i żadnych szans na utworzenie rządu już nie ma. A to dobrze na przyszłość nie wróży.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kamiuszek
20 października 2023 20:48

Dziekuję za ten tekst. Szkoda, że rzadko Pana tu czytam. Dla mnie to był wybór ojca, ja chcę by moje dzieci miały w domu dobrze i wiele w swoich rękach. wydawało mi się, że ten zakaz zabijania nienarodzonych dzieci da nam jakąś łaskę rozumu dla narodu, ale tak się nie stało. Wydawało mi się, i mam nadzieję, że nie wszystko stracone.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 20 października 2023 19:51
20 października 2023 21:01

Myślę, że to tak specjalnie mówią, aby uśpić czujność Tuska. Oni mają cały czas mentalność takich drobnych cwaniaczków i oszuścików. Potem zagrają fanfary, że cud się stał. Ale fakt faktem, że przekaz jest beznadziejnie głupi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek
20 października 2023 22:12

Drugi raz już nikt nam się nie pozwoli zdefiniować. Wspólnota jest urojona, bo jej część uważa, że ma większe zasługi niż reszta i wrodzone predyspozycje do kierowania. Chcą uczestniczyć w starciu gigantów i je wygrać. Giganci to kreatorzy przekazu. Wiesz jak jest z naszymi kreatorami przekazu...Jak z Bolkiem i Lolkiem na Dzikim Zachodzie. Wszystko jest umowne i narysowane

zaloguj się by móc komentować

orjan @kamiuszek
20 października 2023 22:18

Dziękuję! To jest właściwy kierunek rozważań. Nie rozliczanie kto, co, dlaczego, tylko: co się właściwie dzieje?

zaloguj się by móc komentować

ziemski @kamiuszek
20 października 2023 22:22

Dobry tekst +

Sam wynik nie jest taki zły, jeśli tylko ZP będzie trwałym sojuszem.

Zaś te 40% to początek drogi i solidna podstawa do budowy wspólnoty obejmującej większość społeczeństwa. Jak to osiągnąć? Wszyscy tutaj słusznie wskazali, że program rządu był dobry, ale zawiodła propaganda. Gorzej być chyba nie mogło i to przez całe 8 lat. Jeśli to poprawią to notowania same skoczą. Kolejny priorytet to małe i średnie przedsiębiorstwa, nie powinni być gorzej traktowani niż rolnicy. Gdyby polski ład był trochę bardziej przemyślany to pis miałby dziś 40%. Przyszłość to młodzi i tu jest żmudna praca każdego z nas, a nie rządu. Ponieważ tylko najlepsza i najbardziej kosztowna oficjalna propaganda jest w stanie nadążyć nad zmieniającymi się upodobaniami młodego pokolenia. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 20 października 2023 22:18
20 października 2023 22:22

Ale dlaczego mamy nie rozliczać? Medioci z PiS zaraz zrobią to samo co do tej pory

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 20 października 2023 22:22
20 października 2023 22:37

Upodobania młodego pokolenia nie zmieniają się aż tak bardzo

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:37
20 października 2023 22:52

Może i racja. Trudność polega tylko na zmieniającej się technologii i sposobach dotarcia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 20 października 2023 22:18
20 października 2023 22:53

Znowu  Cie  musze  ,,skarcic,,...

...bo  pojechales  po  bandzie  nadzwyczajnie  !!!

 

Nie  moge  uwierzyc,  Orjanie,  ze  nie  wiesz  co  sie  dzieje  ?!?   To  moze  dajmy  tym  ZLODZIEJOM  i  OSZUSTOM  jeszcze  wiecej  KASY,...  zeby  ,,sie  dowiedziec,,  -  co  sie  dzieje  -  bien  sur.

Co  najmniej  pol  narodu  WIE  DOSKONALE,  ,,co  sie  dzieje,,,...  a  drugie  pol  -  jak  nie  wie  -  to  zaraz  sie  dowie,  a  bardziej  to  odczuje...  i  chwala  Panu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 20 października 2023 22:22
20 października 2023 22:57

Taaak,...

...  program  dobry  tylko  ludzie  kur*y  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:12
20 października 2023 23:19

Głęboki pesymizm jest nieuzasadniony. Polskę (w rozumieniu określonej idei cywilizacyjnej) już wiele razy składano do grobu. Antypis jest po prostu kolejną iteracją tej samej od wieków antypolski (w rozumieniu bezideowości cywilizacyjnej). Dzisiejszemu antypisowi nie uda utrzymać władzy na dłużej a to już z powodu wad i deficytów własnych.

Prawdopodobnie piętą achillesową poprzednich i dzisiejszego antypisu jest ich ogólne, wręcz genetyczne papractwo sprawowania władzy w zbiegu z szybkim dzisiaj tempem wymiany pokoleniowej wśród ludzi młodych. Co to bowiem jest okres 8 lat?  Taki zaś cykl zdaje się rysować. Spójrzmy: 2007 - 2015 - 2023 - prawdopodobnie w 2028 "zrobi się samo"; no, jakaś pomoc się przyda.

Z pozoru wygląda, że druga kadencja wyborcza już "nudzi". Ale dlaczego nie nudzi jedna, albo nie dopiero trzecia? Co w ogóle powoduje, że akurat dwie? Przecież ta poprzednia ośmiolatka i ta kończąca się dzisiaj pisowska były maksymalnie sobie różne pod każdym możliwym względem społecznym, czy dramatycznym. Ten ośmioletni rytm musi więc jakoś zależeć od czegoś obiektywniejszego, niejako "poza-organizacyjnego", a tym z pewnością jest rytm pokoleń.

Prawdopodobnie co osiem lat dojrzewa i wylewa się swoista pretensja nowego pokolenia. Na początku bieżącej ośmiolatki byli dziećmi, a w jej końcu są już wyborcami. Usuwanie bieżącej władzy jest po prostu poganiane naturalnym żądaniem nowej fali o "dostęp do stołu" poprzez zmianę reguły dostępu. Przy czym proszę nie traktować tu "stołu" jako tylko miejsca konsumpcji; chodzi o miejsce i o wpływ w hierarchii społecznej. Głupi, czy mądry wpływ? To nie ma znaczenia: "hop, hop, tu jestem!"

Kiedyś takie fale były dłuższe (np. ta z lat 60-tych ub.w.) i niekoniecznie mobilizowały się do "wymian" wyborczych; np hippiesom polityka śmierdziała. Ale obecnie długość fali wyglada na 8 lat i w sposób naturalny fala spiętrza się w zbiegu z okazją wyborczą. Przy tej i dla tej okazji żądanie "wymiany" podlega akceleracji i katalizie przez różnych macherów.

Jeśli jest tak właśnie, to za 8 lat wybory wygra ten, kto podłączy się pod ówczesną pretensję "wymiany". Czy takie podłączenie się musi oznaczać stoczenie się samemu w bezbrzeżne chamstwo (jak teraz)? Chyba jednak nie. Wszak PiS w 2015 r. wygrał kilka władz bez takiego staczania się.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:22
20 października 2023 23:29

A co zrobisz z tymi ewentualnie negatywnie rozliczonymi pisowcami? Odepchniesz ich od władzy? Natomiast rozliczanie paltfusiarni wymagałoby najpierw doktryny antynojmana.

Dyskusja tak, ale rozliczanie potknie się o to co przytomnie zauważył Kamiuszek "wskazywania zdrajcy przy braku jakichkolwiek konsekwencji dla zdrajcy ośmiesza wspólnotę obnażając jej bezsilność".

Podmieniamy "zdrajcę" na "nieudacznika" i już mamy. A Medioci z PiS powinni podlegać naszej obojętności. Śmiech też nie zawadzi. Ale trzeba wyjść z ich koryta pojęciowego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Pioter 20 października 2023 19:51
20 października 2023 23:43

> Wybory przecież wygrali, a to czy uda im się utworzyć rząd dopiero ma się okazać.

A KO uwaza, ze to oni wygrali ale tak naprawde sa zakladnikiem Trzeciej Drogi.
Bedzie ciekawie bo Tusk nie cierpi zaleznosci od kogokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 20 października 2023 23:43
20 października 2023 23:49

Natomiast tzw. Trzecia Droga też jest zakładnikiem, ale swojej sytuacji, a nie Tuska. Ja obstawiam, że górę wezmą geny gówniarskie: ostanie im się ino sznur (ten od złotego rogu, a nie od gałęzi :)

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 20 października 2023 23:49
20 października 2023 23:55

Zobaczymy :)

Nie zapominajmy, ze przyszlym roku sa wybory samorzadowe oraz do PE.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 20 października 2023 23:55
21 października 2023 00:06

Samorządowe? Próżne nadzieje. Tam karty rozdają samorządowcy. Weź jakieś miasto i spróbuj wyobrazić sobie u ilu wyborców ich własny los zależy od utrzymania się tej samej koterii ("partnerstwa publiczno-prywatnego") u władzy samorządowej. Będzie nowa władza, to ogłosi nowy "przetarg" na dostawę papieru toaletowego do szkoły, na wkłady do długopisów w urzędzie gminy i tak dalej od spraw najmniejszych. To są wielkie sprawy i interesy. W wielkich miastach to wprost przesądza o wyniku wyborów.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 21 października 2023 00:06
21 października 2023 00:23

> Próżne nadzieje. Tam karty rozdają samorządowcy.

W sumie masz racje.

Wspomnialem o wyborach w 2024 dlatego, ze jest nadzieja, ze Tusek nie bedzie "dymil" wczesniej.
Licze tez na to, ze przyszly sejm jako menazeria kilkunastu(?) ugrupowan tak naprawde bedzie arena ciekawych potyczek :)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @kamiuszek
21 października 2023 00:37

O czym w ogóle tutaj mówić. 8 lat rządów PiS i co? Co konkretnie się zmieniło, jeżeli nic. I tak od 1989.

Najwyższy czas się obudzić, a nie uruchamiać wszelkie poklady intelektualnej dywagacji, by coś tłumaczyć. Nie ma co. To nie ma już sensu, po prostu.

"The show must go on". I tylko tego jesteśmy świadkami obecnie. Niczego innego. Nie widać? Trzaskowski,  Hołownia i tego podobne płazy, to polskie wydanie prezydenta Macrona. Przecież dziecko to widzi. A PiS? Najwyższy czas zejść ze sceny. Zresztą, jak sami nie zejdą, to ktoś im pomoże.

________

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:12
21 października 2023 01:12

Trudność widzę taką, że to przecież kierownictwo wyznaczyło linię propagandową. Takie było życzenie. Nawet jeśli tylko przez akceptację radosnej twórczości redaktorów. Gdy kierownictwu coś nie pasowało, to np. rzecznik, który bąknął o kłopotach z liczeniem głosów z zagranicy, wyleciał natychmiast. Gdy trzeba było trzymać covidową linię, nie próbowali nawet zostawić wentyla bezpieczeństwa w postaci pogaduch Pospieszalskiego. Ostatnio przeglądałem kabareciki Olgi Lipińskiej z głębokiej komuny. Łaskawy i wspaniałomyślny był to pan, pożartować nawet z siebie pozwalał na najpoważniejsze tematy. Denerwuję się, gdy myślę o tym, że nawet komuna poważniej traktowała widownię.

W urojonej wspólnocie nie ma jak oddzielić udaczników od nieudaczników. Tusk poleciał do Brukseli. Wróci obwieszczając, że kasa w KPO już zatwierdzona. Czym w tym zapewnieniu będzie różnił się od Morawieckiego, który wielokroć ogłaszał taki sukces? Oby Opatrzność nas ustrzegła. Niech znowu to będą podobnie fałszywe zapewnienia, bo na grzyb nam ten dług wspólny z krajami, z które są bliskie bankructwa i w dodatku nie mamy z nich żadnego pożytku w walce z unijną biurokracją.

 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @cbrengland 21 października 2023 00:37
21 października 2023 01:13

Dużo się zmieniło. I wiele rzeczy na lepsze.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Pioter 20 października 2023 19:51
21 października 2023 01:22

Przyjęli zasady gry "PiS kontra Antypis". I tę grę przegrali. Poza tym w gabinetowych układzikach prędzej dogadaliby się z Czarzastym niż z Hołownią i Bosakiem.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @K-Bedryczko 20 października 2023 20:48
21 października 2023 01:24

Jak zwykle zostaje nadzieja, że Matka Boska się ulituje i nie dopuści, żeby spełniły się marzenia tych, którym rozum odebrało. Dzięki za komentarz.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @orjan 20 października 2023 22:18
21 października 2023 01:35

Oczywiście, że trzeba opisywać co się dzieje, choćby wnioski z opisu były ponurawe. Personalia nie mają znaczenia, bo biedne to państwo, które dla przetrwania potrzebowałoby aniołów.
A poza tym złośliwości są dla dzieci, a kadzidło dla ołtarza. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @ziemski 20 października 2023 22:22
21 października 2023 01:50

Zaletą PiS było to, że poważnie traktował swoje obietnice. Coś się udało, coś spaprali. Myśleli, że wyborca się odwdzięczy. I były to płonne nadzieje, bo wspólnota nie polega na uczuciach tylko na współdziałaniu. Wspólnotę tworzą glejty wręczane korsarzom przez Elżbietę I. I tworzą ją działki zgłaszane do administracji przez poszukiwaczy złota. i tworzą ją wynalazki zastrzegane urzędzie patentowym. I ubezpieczenia wzajemne w handlu morskim. Jest cel i zasady na jakich do niego dążymy.

500+ było potrzebne jako sygnał - Kochani, to państwo jest dla was, widzimy was i wszystkie dzieci nasze wspólne są. I to było dobre. A nawet podsyciło gospodarkę. Ale już się stało. I jako już odhaczone, nie ma takiego powabu jak obiecujące słodycz zemsty i poczucie działania w świętym gniewie osiem gwiazdek.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ziemski 20 października 2023 22:22
21 października 2023 01:54

"Sam wynik nie jest taki zły, jeśli tylko ZP będzie trwałym sojuszem."

Trwałym to może nawet być, ale elektoratu będzie im ubywać.

Starszych i emerytów będzie ubywać, a młodzież już PiS-u nie poprze.

Oczywiście mogą powiać inne wiatry, jeśli np. Arabowie zaczną z nożami ganiać ludzi po ulicach, a chleb po 

wprowadzeniu euro skoczy na 40 zł.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 21 października 2023 01:12
21 października 2023 06:55

Nie zostawili wentyla i Płaczek jest w sejmie...To znaczy, że wystarczy być przeciwko PiS wskoczyć na falę i gotowe, można być posłem. Trochę żartuję, bo nie wierzę, że Płaczek sam się wymyślił

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @kamiuszek 21 października 2023 01:35
21 października 2023 07:01

Tu to już przegiąłeś. TVP odmienia wyraz Tusk przez wszystkie gramatyczne formy, a ty mówisz, że personalia nie mają znaczenia? Do kontaktów z młodzieżą PiS wystawia Szafarowicza, postać z kreskówki, a Morawiecki się z nim fotografuje i co? To nie ma znaczenia? Mamy używając ogólników propagować ostrożny optymizm? Jak tylko okaże się, że polityka idzie dalej tym torem co do tej pory, natychmiast się za to zabiorę, nie wcześniej. To dla tamtych personalia nie mają znaczenia, bo oni jebią pis w całości, a sam PiS chce tylko usunąć niektórych i ich wskazuje. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @kamiuszek 21 października 2023 01:50
21 października 2023 08:54

Zamiast 800+ będzie osiem gwiazdek

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kamiuszek
21 października 2023 09:03

Bardzo mądry przekaz.

zaloguj się by móc komentować

orjan @kamiuszek 21 października 2023 01:50
21 października 2023 09:16

Zdejmuję czapkę przed zwięzłą trafnością oceny. Perełka!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 21 października 2023 01:54
21 października 2023 09:25

Ta młodzież na pewno nie poprze. Ze wstydu wypierać będzie własną odpowiedzialność za własną antypisią głupotę. Możliwe, że do końca życia na zewnątrz ciesząc się tym swoim jedynym orgazmem.

Ale następna fala młodzieży właśnie dlatego poprze przyszłego sukcesora PiS wyłonionego z tej wspólnoty, o której napisał Kamiuszek. Zażąda bowiem wymiany, gdy ta dzisiejsza fala (antypisowa) będzie borykać się z dniem codziennym, na który sobie właśnie zapracowała.

Trzeba przetrwać. Ale z otwartymi oczyma.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 21 października 2023 07:01
21 października 2023 09:52

Nic nie przegiął. Trafnie Kamiuszek wskazuje, że niepowodzenie PiS wynika z tego, iż robił ludziom dobrze, lecz ci nie wciągnęli się i PiS ich nie wciągnął we współdziałanie. Ludzie, jako wyborcy in spe, pobierali te "dobroci" jako wyłącznie ich konsumenci niezainteresowani wspólnotą.

Gdyby się wciągnęli, to tuskie nienawiści antypisu wraz z niedostosowaniem własnego przekazu PiS nie wywarłyby aż takiego skutku. Natomiast - gdyby ludzie się wciągnęli - to wystawiania Szafarowicza pewnie podniosłoby poparcie. Tak było - przecież pamiętasz -  w owych wyborach w 1989 r. i czerwonemu nic nie pomogło, ani prawo, ani lewo. Dopiero kontrakt ze zdrajcami wspólnoty zawarty po klęsce czerwonego.

Natomiast masz absolutnie słuszne rozpoznanie w ostatnim zdaniu: To dla tamtych personalia nie mają znaczenia, bo oni jebią pis w całości, a sam PiS chce tylko usunąć niektórych i ich wskazuje. To był i jest błąd, który należy do skutków lekceważenia ogólniejszego rozpoznania, że co od Złego, złe jest.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 20 października 2023 22:22
21 października 2023 09:53

Jak ma wyglądać to rozliczenie? Mnie wystarczy, że zniknie przekaz "antyPiS" z TVP.

ORJAN zauważył szalenie istotną sprawę, o której też pisał dynamitard. Zmienia się struktura wyborców i chyba co 8 lat istotnie dorzuca się tyle młodych nowych wyborców, którzy szukają TRZECIEJ NIEISTNIEJĄCEJ DROGI.

PiS pierwsze wybory 2015 roku wygrało dzięki temu, ale nie zwróciło na to uwagi. Mędrcy w stylu "pilotów Boeaningów" i "świeckich przywódców kościoła" zaczęli krzyczeć, że to dzięki nam PiS wygrało. A to wierutne kłamstwo jest dziś te osoby siedzą w "antyPiS" i uczą jak być "fajnym i światowym" albo jak "fajnie bawić się śluzem". No i obie te grupy podgrzewają przy wyborach tematy, jak aborcja czy wspólnota - czy lepiej być "podludziem lokalnie" czy może "ewropejczykiem globalnie".

I młodzi to kupują nie wiedzą, że to FEJK ! Aborcja w POLSCE jest 100+VAT procent LEGALNA tylko trzeba wiedzieć jak poprosić. I żeby zarobili Ci co powinni zarobić. Przepisy nie mają do tego NIC. "AntyPiS" wodzi młodych na typowe pokuszenie -> zabiorą wam "seks w pakiecie z erotyką" bo nie chcą robić 1000 wczesnych eutanazji. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @orjan 21 października 2023 09:25
21 października 2023 09:54

To nie jest dobry pomysł:

Trzeba przetrwać. Ale z otwartymi oczyma.

Najpierw trzeba negocjować z "trzecią nogą", bo to co nas czeka nie jest do odwrócenia, czyli:

- nielegalni migranci;

- stanie się kolejnym landem z "landtagiem".

zaloguj się by móc komentować

ArGut @kamiuszek
21 października 2023 10:04

Bardzo spójny i analityczny tekst. Znamionuje zrozumieniem jak SPRZEDAWAĆ fajne idee i jak przygotować te fajne idee do SPRZEDAŻY.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Andrzej-z-Gdanska 21 października 2023 09:54
21 października 2023 10:12

Ja to powiedziałem ("trzeba przetrwać") mając na myśli wspólnotę, a nie przywódców. Natomiast obowiązkiem przywódców jest poszukać możliwości jakiegoś kontraktu z trzecią nogą. Każdy będzie lepszy, niż zostawienie pola Tuskowi i ferajnie bez jakiejkolwiek próby wypchnięcia ich. Nawet, gdyby ich wypchnięcie trwało krótko jak w pamiętne lata 2005-2007.  Akurat J.Kaczyński na pewno to rozumie. Z kolei dla przywódców trzeciej nogi udział w takim wypchnięciu to jest kwestia, co im przeważy w tzw. cojones: pragnienie politycznego przeżycia, czy bieżące uzależnienia.

Z Tuskiem na pewno nie przeżyją.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @cbrengland 21 października 2023 00:37
21 października 2023 10:14

>O czym w ogóle tutaj mówić. 8 lat rządów PiS i co? Co konkretnie się zmieniło,
>jeżeli nic. I tak od 1989.

GÓWNO PRAWDA !

Wszystko się zmieniło i to boli "antyPiS". No i 40% to zauważa, jak zauważa KAMIUSZEK. Kolega tego NAJZWYCZAJNIEJ nie chce zauważyć, bo jest stary, znudzony i nie chce zmian.

Ewentualnie nie ma dzieci w sensie własnych, które wychowuje albo przyjaciół, które po domu kolegi albo kolegi przyjaciół chodzą. Może kolega tam zdziczał na ODLUDZIU.

Życie to coś więcej niż mała żółta piłeczka, którą odbija bardzo fajna 22 letnia laska.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @orjan 21 października 2023 10:12
21 października 2023 10:17

SUPER obserwacje, szczególnie te wyżej ...

Zauważyłem, co też zauważył CORYLLUS. Nie powinniśmy pisać TUSK, bo tu się trudno pomylić. Powinniśmy pisać DONALD bo w tym przypadku są same pomyłki.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 21 października 2023 10:14
21 października 2023 10:25

Może zbyt napastliwie, ale zasadniczo trafnie: wszystko się za PiS-u zmieniło. Na  razie efektu politycznego nie widać. Zobaczymy go, gdy to "wszystko" będzie odbierane. Bo będzie. Inaczej nie potrafią. Trzeba tylko uważać, aby nie przegapić "techniki małych woreczków", czyli odbierania po kawałeczku. Niektórzy nazywają to "techniką salami".

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 21 października 2023 10:17
21 października 2023 10:29

Masz rację z tą deklinacją: "Tusk, Tuska, Tuskowi" ... Z tego rzeczywiście może niechcący wychodzić jakaś inklinacja.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @orjan 21 października 2023 10:29
21 października 2023 10:40

U siebie gdzie mogłem poprawiłem.

Donald w Brukseli, Polsce lżej ... niech się w Brukseli z tym piekielnie inteligentnym gościem wożą. Donald zgodzi się nawet, żeby nowy PiS-owski, a nawet "straszny PiS-owski" rząd wysłał go tam, do Brukseli, na jakiś ETAT. Dla dobra wspólnego, polskiego i ewuropejskiego oczywiście. Tak piekielnie Donald jest inteligentny.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 21 października 2023 10:12
21 października 2023 10:46

Nie ma mozliwości poszukać kontraktu z trzecią nogą,sądząc po składzie posłów.To jest pragnienie pożycia z Tuskiem,bo kontrakt mają zagwarantowany na 4 lata... To im wystarczy Orjanie,na zasadzie" po nas to choćby potop"...I nie wydaje mi się,aby Prezydent zarządził nowe wybory,wobec fiaska negocjacji.Tak czy inaczej wspólnocie i tak pozostaje tylko to przetrwać.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 21 października 2023 10:40
21 października 2023 10:53

Inteligencja to coś więcej, niż spryt, a nawet niż przebiegłość oparte o bezwstydną bezczelność. Tyle jednak wystarczy funkcjonariuszom piekła, bo dostęp do "więcej" sprzeciwia się ich misji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @BTWSelena 21 października 2023 10:46
21 października 2023 10:59

Zbyt pesymistycznie. Bardzo wątpliwe, aby trzecia noga stanęła na wysokości. Jednak już samo złożenie oferty, która najpewniej zostanie odrzucona, będzie dla trzynogowców jak suknia Dejaniry (od zazdrosnych platfusów).

zaloguj się by móc komentować

ArGut @orjan 21 października 2023 10:53
21 października 2023 11:00

AMEN.

Wyborcy Donalda, kupią jego każde, każde piekielnie inteligentne rozwiązanie. Byle byłoby zewnętrznie "na złość" PiS-owi.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 21 października 2023 10:59
21 października 2023 11:08

Nie jest moją mocną stroną spierać się w tej kwestii.Lecz z logiki i obserwacji mojej nie wynika ,że platfusy i ta nowa trzecia nóżka mają uczucia aż takiej subtelności...,nawet jak suknia Dejaniry. Tupet i bezczelność tam króluje w większości... Mój pesymizm nie jest aż tak krańcowy,lecz opiera się na faktach jakie nastąpiły.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ArGut 21 października 2023 11:00
21 października 2023 13:16

Jeśli w tym i w innych zastosowaniach zrezygnujesz z przymiotnika "inteligentne", to i ja powiem "amen". On nie jest inteligentny, lecz to zaledwie przebiegły egocentryk pozbawiony skrupułów i chyba wszelkich uczuć wyższych.

Jednym z wymogów inteligencji jest zdolność adaptacji do zmian otoczenia. Tyle, że do zmian całego otoczenia, a nie jakiegoś jego fragmentu. Pozostaje też cel adaptacji. U jednostki inteligentnej jest nim trwanie w celu rozwoju swojego i otoczenia. U jednostki zaledwie przebiegłej celem jest nie rozwój, lecz wykorzystanie otoczenia, a to jest sprzeczne z interesem własnego trwania. On i jemu podobni właśnie o to się potykają, a nie są w stanie "zabezpieczyć sobie" trwania (jak Stalin) terrorem.

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @kamiuszek
21 października 2023 19:05

W sumie rzeczywiście tak to wygląda, a jeśli chodzi o opis referendum to nie dało się trafniej określić, czym to referendum było, dokładnie tak.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko 20 października 2023 20:48
21 października 2023 19:11

Pan Bóg pisze prosto po krzywych liniach naszego życia. Być może tak właśnie musiało się stać.

Może jakby PiS teraz wygrał bezwzględną większość to nastąpiłaby "platformizacja" PiSu, a teraz przyjdzie na nich jakaś refleksja? Albo może jeszcze inaczej będzie? Możemy gdybać, ale nie możemy wątpić w Bożą Opatrzność.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko 20 października 2023 20:48
21 października 2023 19:17

P.S.

No i nie przesadzajmy z tym brakiem rozumu w narodzie, bo gdyby nie te ingerencje zewnętrzne w wybory PiS miałby spokojnie miniumum 230 miejsc w sejmie nawet przy spadku liczby głosów w porównaniu do poprzednich wyborów.
Oczywiście nie umniejszając tu błędów jakie popełnili przy kampanii wyborczej przez co stracili te kilkaset tysięcy głosów od ostatniego razu.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Kuldahrus 21 października 2023 19:17
21 października 2023 23:36

Słowacy wybrali Fico.

 

Ciekawe co odzyska ?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @MarekBielany 21 października 2023 23:36
22 października 2023 15:20

Tak,...

...  a   jeszcze  bardziej  ciekawsze  czy  jemu,  tam  w  Slowacji  tez  ,,dowiezli  elektoratu,,...  i  czy  ten  elektorat  tez  ,,stal  w  kolejce  do  3-ciej  rano,  zeby  ,,zaglosowac,,  tak  jak  u  nas  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować