-

kamiuszek

O złudnych nadziejach

Z największą czułością i błyskiem dobrego humoru w oku zwolennicy odchodzącego reżimy artykułują dwie nadzieje. Pierwsza nadzieja jest pokładana w różnicach programowych, jakie mają uniemożliwić współpracę partiom składającym się na nowy rząd, a druga w rotacyjności.

Różnice programowe nie mają żadnego znaczenia, bo nie było żadnych programów. Wyciąganie sprzeczności między niczym a niczym, jest działaniem cokolwiek nielogicznym. Ktoś zawoła, ale przecież obiecywali tak wiele rzeczy! I to sprzecznych!!! A guzik prawda, nikt w te obietnice nie wierzył, a na pewno nie wierzyli w nie głosujący. Ich składanie przez swoich wybranków uznawali za kłopotliwy rytuał przypisany wyborom. Wcale niekonieczny.

Wszystkie partie, łącznie z konfederacją, miały jedną jedyną metaobietnicę, wyrażoną w ośmiu gwiazdkach. Dlatego że w tych ośmiu gwiazdkach wyraża się cała nienawiść do niedoskonałości tego świata. Tak, moi mili. Do niedoskonałości wszechświata za to, że trzeba być Polakiem, za to że obciach, za to że jest cierpienie i że ciąża to ryzyko, i że przez to, że się jest Polakiem można od Ruskich dostać w czapę atomówką i o to, że co prawda nie jest się miliarderem, ale gdyby nie te transfery na korzyść motłochu, to by się na pewno było. Na bank. Świat powinien być inny, piękniejszy, lepszy, uśmięchnięty. A nie taki ponury - z zimnym morzem i niewielkimi górami, w których mimo ich małości beztroska wycieczka może nagle zmienić się w walkę o przetrwanie. Chamstwo, po prostu chamstwo.

Myślicie, że dlatego PiSowi zarzuca się zbyt bliskie związki z Kościołem, że ktokolwiek je naprawdę widzi?Wcale ich nie widzi, a im bliżej się przyjrzy, to zobaczy, że większe deale z Kościołem robił Kwaśniewski i że nikt inny tylko Wałęsa ma Matkę Boską w klapie. Związek między PiSem i Kościołem jest na poziomie meta.

PiS i Kościół akceptuje i dba o to, co jest. To jest uwłaczające godności nowoczesnego człowieka, aby akceptował i dbał o to, co jest. Dla wyborcy bezprogramowego, to jest najbardziej upokarzające zajęcie na świecie. Jak dbać o to, czego wcale nie chcę, czego się wstydzę, czego nienawidzę, bo przypomina mi to coś o tym dołującym fakcie, że jestem tym kim jestem. Że gdyby nie te wady narodowe mógłbym być kimś, kimś nieodróżnialnym od tych lepszych. Gdyby nie ta moja ciąża, to mogłabym być boginią albo gwiazdą filmową. I odpowiednio, gdyby nie ta jej cholerna ciąża, to mógłbym mieć jeszcze na pęczki bogin i gwiazd filmowych.

Nienawiść do niedoskonałości, to jest ten sposób myślenia, to najgłębsze ukryte w sercu uczucie, które jest identyczne dla wyborców Razem i Konfederacji, oraz wszystkiego, co tam się tłoczy pomiędzy.

Chodzi o pretensję do Pan Boga, że świat jest, jaki jest. I że jesteśmy, jacy jesteśmy. Gdyby Pan Bóg był lepszy, to by wielu niewierzących w Niego uwierzyło. Czyż nie? A nie wierzą w Niego, bo jest cierpienie na świecie i dziecko może się utopić w zimnym Bałtyku. Oni by ten świat stworzyli lepiej, a już na pewno lepiej stworzyliby go ci, którzy mówią, że mają świetne pomysły jak uszczęśliwić ludzkość, klimat i bezpańskie koty.

Więc wykrzyczeli osiem gwiazdek wyrażając to, co tam każdy miał na wątrobie. I nie ustaną w tym krzyku, bo zieje on z tego cierpienia i lęku, jaki noszą w swoich sercach. Dotarcie do nich możliwe będzie, tylko wtedy gdy zaakceptują siebie i swoich rodaków. Gdy dadzą sobie prawo do istnienia. Bo dopiero zaakceptowawszy siebie, można o siebie zadbać. A jak zadbać, to zauważyć, że są jakieś interesy i że to te interesy sprawiają, że różnimy się Niemców lub Rosjan. Taka jest kolejność rzeczywista. I z tą realnością problem największy mają piewcy polityki realnej, którzy wprost chcieliby, żebyśmy byli kim innym, bo wtedy to by dopiero było jak trzeba.

Wobec metafizycznych lęków czymże są jakieś różnice w rytach poszczególnych bezprogramowych partii politycznych. To jest z gruntu świat pogański, w których wielość bóstw i światyń niczemu nie szkodzi. Stanowi jego bogactwo. Można sobie wierzyć w Eko, można sobie wierzyć w Euro, można sobie wierzyć w Erosa. A jak jeszcze wszyscy Antypisowcy poza Konfederacją, która robi jedynie za dramaturgiczne urozmaicenie, deklarują wiarę w Unię, to mają wszystko w pakiecie EkoEuroErosa. I gwarancję, że Unia już tak tu wszystko przeflancuje, że nie zostanie żaden świadek tego, skąd tenże wyborca bezprogramowy pochodził, w jakim języku mówił, jakim dziwacznym pieniądzem się posługiwał i jakiej był płci. I już nie będzie tej grozy, że uchodzi się za pośmiewisko tego lepszego świata przyszłości.


Nie wierzę, że metafizyczny problem ucieczki od rzeczywistości jest do załagodzenia za pomocą wykazywania różnic między programowymi nicościami. Każdy, kto pokłada nadzieję w różnicach programowych, traci w moich oczach znacznie. Ot, jeszcze jeden tak samo głupi jak ja, tyle że inaczej błądzi. Moim zdaniem akurat w sprawie walki o rząd dusz błądzi niebezpiecznie daleko od wyjścia z tej klęski.

Może trochę za bardzo za bardzo hiperbolizuję, żeby to, co mówię wydało się warte zastanowienia. Weźmy więc konkret. Skrobanka. Nawet brak legalizacja zabijania dzieci nienarodzonych nie zmieni nic. Czy ktoś jest sobie w stanie wyobrazić demonstrację, na którą kobiety wychodzą z parasalkami pogonić rząd bezprogramowego Tuska? Wyobrażacie to sobie. To jestem pełen podziwu, bo ja nie mam tak bujnej wyobraźni.

Lęk przed ciążą, odpowiedzialnością, cierpieniem i wydawaniem dzieci na ten ponury świat, i to jeszcze w miejscu tak podłym jak ten kraj, pozostanie. I tym dla nas gorzej, bo przecież niemożliwość legalizacji zabijania wynikać będzie z tego, że Prezydentem jest Duda, że TK jest PiSowski i że wpływy Kościoła są przepotężne. Antyaborcyjny wyrok TK stanie się w tamtym wywróconym na nice świecie, niezmywalną zbrodnią, jaka będzie obciążać PiS do końca świata i jeszcze jednego Owsiaka dłużej.

I mamy, że tak powiem, politycznie pozamiatane. Lękowe paliwo pozostaje i nawet ciśnienie może w baku wzrosnąć, gdy jako jedyna nadzieja, jedyny lek na lęk, zostanie wskazana Unia, a narzędziem kartka w wyborach do Parlamentu Europejskiego, w których to wyborach za jednym zamachem można zlikwidować Polskę, niechciane (więc nieszczęśliwe) dzieci i w ogóle rozpłynąć się w nirwanie. Wreszcie w szkołach nie będą uczyć o tym, że bycie Polakiem to jednak hobby o podwyższonym stopniu ryzyka. Będą uczyć o tym, że to świetnie, że już nie trzeba być Polakiem.

Nienawiść bierze się z lęku. Lęki nie znikną. Jako przyczyna lęku zostaną instytucje pozostające we władzy PiS. I tak ośrodki tej władzy z atutów PiSu staną się dla PiSu obciążeniem. Takie są zagrożenie, a nie szanse wynikające z niespełnienia obietnic bezprogramowych koalicjantów.

A teraz o nadziei pomniejszej. Rotacyjność stanowisk. Otóż moi mili, życie, a polityka w szczególności to gra reguł. Reguła to sposób przechodzenia inicjatywy między osobami objętymi regułą. Pisałem o takich rzeczach kiedyś i strasznie mi się nudzi pisać jeszcze raz. Przykład, reguła rozmowy polega na tym, że raz gada jeden, raz drugi, raz trzeci, po czym znowu jeden, trzeci, drugi, jeden, drugi, trzeci, drugi, trzeci, jeden. Jeśli rozmowa się bezproblemowo toczy, czyli inicjatywa przeskakuje między uczestnikami, to jest miło i fajnie. Gdyż człowiek jak każde istnienie we wszechświecie, kocha reguły. Łatwiej podjąć tym uczestnikom kolejną rozmowę, łątwiej zająć się inną wspólną działalnością, którą przecież też opisują reguły.

Inicjatywa to po prostu prawo do zabrania głosu. Rozumiemy to naturalnie, i działamy w tym instynktownie. Gdy ktoś kogoś do głosu nie dopuszcza, to nie ma rozmowy, jest zawód, że ktoś nie zachowuje się jak trzeba. A jak coś się zacina, to robi się niemiło, bo wiemy, że ktoś bawi się w inną regułę niż rozmowa.

I tak dokładnie będzie z bezprogramowymi koalicjantami. Jeśli uda im się wprowadzić rotacyjne stanowiska i puszczą ten mechanizm w ruch, to ten mechanizm ich tylko wzmocni, bo zaczną regułę kooperacji, a właściwie jakiś kombajn kilku kooperacji, a wyborcy będą zachwyceni. Zachwyceni tak, jak zachwyceni są obserwatorzy innych działających reguł. Takich jak rozgrywki sportowe czy procedury sądowe w amerykańskich filmach. Poza tym kanonii warmińskiej wcale nie przeszkadzało dobrze funkcjonować to, że stanowiska rotowały i to po całości. Rotowały wszystkie stołki na raz. I działało to mimo tego, że kanonicy istotnie różnili się między sobą przynależnością do, co tu dużo mówić, konkurencyjnych biznesowych i politycznych gangów. 

Każdy, kto szczerze śmieje się z rotacyjnych stanowisk, zachowuje się niestosownie do zagrożenia. No chyba że bawi to go z propagandowego obowiązku, bo to jest jeszcze gorsze, gdyż liczy tylko na to, że bezprogramowi koalicjanci są głupsi od niego. Lekceważenie przeciwnika i lekceważenie widowni, to najgorsze, co można zrobić. No chyba, że mamy kij, który można włożyć w rotujące szprychy, ale nie mamy, bo gdybyśmy mieli, to Morawiecki ogłaszałby teraz skład swojego nowego rządu.

Więc dwie najmodniejsze nadzieje są do kitu. Jest jeszcze trzecia, całkiem samobójcza. Nadzieja na to, że jak bezprogramowi Polacy dostaną, za przeproszeniem, w dupę, to zmądrzeją. Otóż nie zmądrzeją, z tego powodu, że nieszczęście utwardzi w nich lęki i nienawiści. A nawet jeśli, ktoś ma sposób, jakby dać im w dupę, to niech nawet nie próbuje, bo to jest też moja dupa.

Największa nadzieja w tych, którzy zagłosowali na bezprogramowych bezwiednie, z powodów towarzyskich, błędnej oceny, mody, nie wiem, z powodów estetycznych i skrępowania występami naszych propagandystów. Oni są do wzięcia i do przekonania. Tylko że najpierw trzeba przyznać, że odchodzący reżim nie był chórem aniołów. Zaakceptować to, co się zdarzyło, stanąć w prawdzie, przyjrzeć się Polakom i zadbać o takich, jacy są i na ile się da, żeby całkiem się nie rozsypali. I to jest program naprawdę ambitny, a w niektórych przypadkach rewolucyjny. 


 



tagi:

kamiuszek
10 listopada 2023 23:45
51     2855    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @kamiuszek
11 listopada 2023 00:23

Za dużo słów o niczym i tyle

_______

zaloguj się by móc komentować


beczka @kamiuszek
11 listopada 2023 00:57

Ja to widzę podobnie, ale inaczej. Oni chcą show! Dla nich naj rozrywką jest oglądać Kaczyńskiego i jego świtę w samych majtkach aresztowanych o 6 rano. Obiecali im show. 8 gwiazdek to format, który ma zapewnić znudzonym ludziom najlepszą możliwą zabawę. Lepszą niż "Dzień Świra" lub "Polityka" Vegi, lepszą niż wszystko. Obiecano im to, a oni na to poszli. 

Pierwszą ofiarą jest bogu ducha winne CBA, ale wiadomo o co chodzi. Pissing ma być karalny. Rewolucja  ma zwyciężyć.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @beczka 11 listopada 2023 00:57
11 listopada 2023 01:36

Show. Tak. Chcą zemsty, krwi i lwów na arenie.

Ale igrzyska to tylko jeden ze sposobów czmychania przed lękiem. Przecież nie będziemy urządzać lepszych igrzysk.


Nuda to objaw nieuświadomionego niepokoju. Nuda znika, gdy człowiek wchodzi w dorosłość, bo z przyczynami lęków radzi sobie o wiele lepiej niż dziecko. Myślę, że wszyscy tutaj już nie pamiętamy, kiedy to ostatni raz się nudziliśmy. Za to na pewno często martwimy się, co jest takim dojrzalszym odpowiednikiem nudzenia się. 

Po naszej stronie też muszą byc jakieś błędy w rozpoznaniu tego, co się naprawdę dzieje i kim tak naprawdę jesteśmy. To byłoby nawet ciekawsze.

zaloguj się by móc komentować

orjan @kamiuszek
11 listopada 2023 01:40

Czyli summa summarum upadek od kompleksu niższości? Jak najbardziej.

Wydaje mi się, że także potrzeba wyparcia neo-niewolnictwa. Kredyty, te franki, zależności od sitw gminnych i innych ... Znalazło się PiS, na którym można odegrać się. Wykrzyczeć. Nieważne co, byle z pasją, z oczu krwią nabiegłych. Na ten los. Po rusku: żizń blad' chudaja! Dostojewski!

Zła wiadomość jest taka, że za jakiś czas nikt się nie przyzna. A gdy pójdzie krzywo, to winne będzie PiS, bo niedostatecznie wygrało wybory.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @kamiuszek
11 listopada 2023 01:59

Kompleks niższości tak. Ale to chyba tylko jeden z przejawów lękowości, dotyczący raczej ludzi w naszym wieku. Młodzi nie mają kompleksu niższości, bo niby z jakiego powodu mieliby go mieć. Jesteśmy na pustyni od 30 lat, zapomnieliśmy, że jest jakaś ziemia obiecana, do której oni mają wejść, ale jak mają wejść, gdy nie potrafimy opowiedzieć, dokąd właściwie wyruszyliśmy. Egipcjanie przyszli z ofertą i co się dziwić, że jest atrakcyjniejsza od tej niewypowiedzianej.

Są pozostawieni sam na sam z lękami potęgowanymi przez nowości (pandemiczny obłęd, wojna na Ukrainie, napierdalanka polityczna, straszenie końcem ojczyzny lub faszyzem, chaos social mediów, marketingowe fałszywki, klimatyczna zagłada). Europejski Egipt brzmi kusząco.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @kamiuszek 11 listopada 2023 01:59
11 listopada 2023 02:00

Miało być od Orjana

zaloguj się by móc komentować

orjan @kamiuszek 11 listopada 2023 01:59
11 listopada 2023 02:50

I ten pociągający sens samorealizowania się na budowie piramid bez sensu.

Ten kompleks niższości, to niby z jakiego powodu? A który kompleks ma obiektywny, lub choćby materialny powód? Zresztą określenie "kompleks niższości" ja traktuję jako robocze. Może ktoś sprawniejszy nazwie lepiej. Bo o ile jestem pewny, że "kompleks" par excellence ze względu na działanie, to jego treść zakreśla splot różnych niedostatków. Odczuwanie niższości na pewno, ale też splecione z poczuciem wyższości. Pierwsze skrywane, drugie manifestowane. Gdyby jakiś handlowy towar gadać potrafił, to właśnie tak promowałby się na rynku.

Zachodzi jakaś wymiana realnego uspołecznienia się na wirtualne. Pierwszy raz pomyślałem o tym obserwując poszerzanie się praktyki tzw. samozatrudnienia, do której ostatnio jeszcze doszła praktyka tzw. pracy zdalnej. Wszystko byłoby OK, ale gdzie wtedy jest społeczny wymiar pracy? Sieć to nie społeczeństwo. Dancefloor tym bardziej. Na pewno nie. Skutki widać.

https://www.youtube.com/watch?v=hAx6mYeC6pY&t=168s

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @kamiuszek 11 listopada 2023 01:36
11 listopada 2023 03:12

"Show. Tak. Chcą zemsty, krwi i lwów na arenie.

Ale igrzyska to tylko jeden ze sposobów czmychania przed lękiem. Przecież nie będziemy urządzać lepszych igrzysk."

Myślę że to przesada, panie Juliuszu.

Więcej optymizmu.

Już jutro Marsz Niepodległości.

Będą maszerować i tak wywijać flagami że Tusk najprawdopodobniej się przewróci.

Trzeba zajrzeć na łamy Nieżelaznej i w Potylice.

Wzruszenie człowieka ogarnia gdy wie że mamy nasze patriotyczne prawicowe media.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @kamiuszek
11 listopada 2023 03:34

I Nieżelazna pisze też że pójdą w Marszu Niepodległości niezłomni.

Jestem przekonany że poprowadzi ich redaktor Rachoń.

Proszę obserwować uważnie, jeśli redaktor Rachoń będzie w czerwonych butach, to na pewno Tusk po tym marszu padnie trupem i wszystko się zresetuje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kamiuszek
11 listopada 2023 06:06

odnośnie ostatniego akapitu, bo co do poprzednich zgoda.

Otóz upadek (moim zdaniem katastrofalny) poziomu wyedukowania dzisiejszych absolwentów "wyzszych studiów" produkuje rzesze korporacyjnych mrówek, które nioe mają żadnych wzorców wyniesionych czy to z domu, czy ze szkoły. 

Formowanie kulturowo-cywilizacyjne przejał internet,  w nim formaty twitterowe,które szydzą  z patriotyzmu, religii, rodziny,  kreując postawy "ludzi bez właściwosci" (copyright Robert Musil)., którzy ogladfaja gółownie "śmiszne filmiki" np. o tym że kot i Kaczyński, etc., etc.  Niczego nie wiedzą i nie chcą wiedzieć. Ale przede wszystkim nie chcą ponosić odpowiedzialności za swoje wybory życiowe i zachować na zawsze  swoje infantylne podejście do życia (vide: epidemia rozwodów).

Dlatego jestem pesymistą odnosnie  nadziei zawartej w ostatnim akapicie. Ja jej nie dostrzegam, czyli jestem zdania, iż staczanie się  po równi pochylej  jest już nie do odwrócenia.

A że chcacemu nie dzieje się krzywda, to Czas Apokalipsy musi się dopełnić.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kamiuszek
11 listopada 2023 07:40

Ale fajny tekst!

W co pan wierzy? Wierzę w eee...:)

Kochajmy polskie warchoły! Tak mało ich teraz chodzi po świecie...:).

Pamiętam jak za rządów SLD z Kwaśniewskim prezydentem nikt, akw to nikt nie wychodził na ulice protestowac przeciw rządowi za to, że nadal aborcja nie była legalna. Sierakowska tylko coś tam w sejmie marudziła. To były najlepsze lata (2001-2005) aby sie przekonac, że ludziom przeszkadza bycie normalnym, bycie Polakiem. To wtedy się orzekonałem, że cokolwiek fobrego się uczyni dla ludzi, to oni i tak potem odpowiedzą jak te Żydy z Ameryki "Mogliście zrobić więcej....to jest waszą winą". I sie wyautowałem i przestałem od 2003 uczestniczyc w zyciu polityczno-społecznym. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @kamiuszek
11 listopada 2023 07:47

dwie uwagi i jedno porównanie

- optymistyczna, jeżeli opozycja jest to nic z niczym, to za diabła oni sie nie porozumią,  bo z niczego nic nie powstanie, co nie zmienia faktów, dowodzonych przez pana, że będą razem. Prawda, że pożytku z tego nie będzie

- nieoptymistyczna, postawienie na drugim biegunie Polaka, to ściema, ogłupiająca ściema. Najpierw musi być człowiek, który ma brzmieć dumnie. Ironiczne, że obecnie rządzący mają to tam, gdzie słońce nigdzie nie zachodzi.

i porównanie, nasza sytuacja to coloseum, gdzie na arenie wypełnionej dziegciem, próbują się poruszac wszyscy wyborcy od prawa do lewa, na widowni zaś siedzą dookoła nasi kochani nadzorcy, i pretendujący do nadzoru, bo nie przywódcy, zachęcając, bądź Polakiem, nie daj się, z drugiej strony bądź wolny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 11 listopada 2023 02:00
11 listopada 2023 07:57

Oglądałem wczoraj kabaret Hrabi. Najlepszy polski kabaret. Sporo żartów było o gejach. Nie - ty głupi pedale, ale sytuacyjnych. Jak wpiszą do KK paragraf o penalizowaniu takich treści, może nastąpi przebudzenie. Kaczor w gaciach z kotem pod pachą, to jest nic w porównaniu z aresztowaniem Kołaczkowskiej na scenie, całkiem w dodatku na poważnie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek
11 listopada 2023 08:08

Oczywiście jest tak, jak piszesz. Jedyna nadzieja w tych, co dbają o to, co mają, ale uważali, że Kaczor to jednak obciach i uwierzyli w trzecią drogę. Może się jednak zdarzyć, że budzony właśnie nastrój patriotyczny i już gdzie niegdzie nucona piosenka - poszli nasi w bój bez broni - wstrzyma u nich proces myślenia. I postanowią pozostać przy tym co robili do tej pory

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek
11 listopada 2023 08:49

Takie coś mi zalinkowano https://minakowski.pl/wiesniackosc-pis-to-bujda/ naprawdę niezłe. Jeszcze podobnych kwiatków nam brakuje

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kamiuszek
11 listopada 2023 09:05

Za mało słów o niczym ... i tyle. Bo jak tu pisać o nicości. A pisać trzeba. Nicość szczerzy kły i pazury. Już capnęła i capnie znowu. Nadyma się wielkim ciemnym masywem przewrotnej głupoty. 

Na szczęście przed chwilą głosił naukę Abp Depo, O Matce Bożej i o Polsce. Dobre jest i jest wielkie. Nicość nie jest. Choć bardzo być chce. Próba wiary. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 11 listopada 2023 07:57
11 listopada 2023 09:06

Kołaczkowska się dostosuje. Nie zauważymy nawet. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 listopada 2023 07:57
11 listopada 2023 09:20

Tak..Hrabi, a wcześniej POTEM...najlepszy kabaret wszechczasów. 

.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kamiuszek
11 listopada 2023 09:23

I jeszcze o ryzyku związanym z ciążą.

Nie ma prawdziwej miłości bez prawdziwego ryzyka.

I najgorsze jest to, że jak to mowię kobietom, to one tego nie rozumieją. Stąd potem konsekwencja - lęk przed ciążą i zwyczajna niechęć do posiadania dzieci. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 11 listopada 2023 06:06
11 listopada 2023 09:23

"Formowanie kulturowo-cywilizacyjne przejał internet", No brawo panie Stanisławie ,że pan to podkreślił,,bo klasycznym przykładem jest nasz mecenas Roman Giertych,który kampaniję wyborczą na 2023 roku prowadził w internecie i wygrał mandat posła.To są dopiero pańskie jaja,bo ukrywał się przed reżimem pisowskim za granicą w swoich posiadłościach...

Sądzę jednak,że staczanie się po równi pochyłej nie będzie aż tak szybkie,bo młodzież szybko a gibko zeskoczy na prostą,jak poczuje ,że leci w przepaść.Gorzej z szurniętymi politykami światowymi ,którym surmy wojenne są miłe.Ale nie będziemy tego rozwijać,aby nie wywoływać rzekomych fobii.

Autorowi tej notki należy się kilka plusów postawić..

zaloguj się by móc komentować

ArGut @kamiuszek
11 listopada 2023 09:40

No fajny, tekst. Jeb123 demokratyczna opozycja ma już program, ciągle ten sam -> ***** ***. Ten program mogą wesprzeć jedynie HITLEROWSKIE NIEMCY.

Program PiS to dużow większa oferta do tych REALNYCH CENTRÓW WŁADZY. Może więc nie ma co płakać, że NIMA rządzu. Jak jest i to ciągle PiS, nie ma nowego rządu ... i mnie nie przeszkadza jakby go nawet nie było przez 4 lata. Mielibyśmy chyba rekord ... podbilibyśmy kraj pana Guy-a.

A i taka aborcja nie jest problemem formalnym to zagadnienie wyborcze rozpalane co wybory, o tym pisał parokrotnie Krzysztof Osiejuk, też sprawdzałem u znanego mnie ginekologa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 11 listopada 2023 09:40
11 listopada 2023 10:30

Program pisany ze skupieniem na kolanie ArGucie,zawiera tezy ***** ***ale przyszły wódz Tusk przemówił w internecie do sumienia patriotów:

1. Jeśli ktoś słowem naród chce zasłonić nieprawość i zwykłe złodziejstwo popełnia świętokradztwo"

2."Dziś różnice, które są prawem wolności, schodzą na dalszy plan, bo dziś 11 listopada mówimy: my naród jesteśmy jednością"

3." Naród jest świętością, do której każdy z nas ma prawo i nikt nie może tego prawa nas pozbawić"

Ha ! ,najważniejsza jest teza w punkcie nr.2"Dziś"....a resztę załatwi się ...później...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 11 listopada 2023 10:30
11 listopada 2023 10:37

Ale jak Donald, trzeba tego określenia używać a nie tych 4, jeb1234 liter jego nazwiska, mówi NARÓD to nie ma na myśli ani koleżanki ani mnie.

Donald mówiąc naród myśli może o Dominice Wielowiejskiej, Jacku Karnowskim czy Sławomirze Nowaku no może jeszcze o tej pani studentce co donosi na kolegów. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @olekfara 11 listopada 2023 07:47
11 listopada 2023 10:44

Super,...

...  bo  tak  wlasnie  jest  !!!

A  teraz  juz  ,,wzywajO  do  wyjscia  na  OlYce,,...  to  sa  po  prostu  TWORKI.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 11 listopada 2023 10:37
11 listopada 2023 10:56

Ja myślę jeszcze gorzej o Donaldzie,bo mówiąc NARÓD ma na myśli o tak "wybitnych"postaciach...tylko m.innymi.Chyba myśli o "Centrum Narodów",które skupia przenajświętsza Unia z komisarzami niemieckimi na czele.Mam wrażenie,że miałby ochotę dzisiaj zanucić międzynarodówkę"Bój to jest nasz ostatni"

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @BTWSelena 11 listopada 2023 10:30
11 listopada 2023 11:24

Wszystko się zgadza, poza jedną uwagą: czy słuchający go uświadamiaja sobie, że ten naród dla niego to jest na zachód od Odry.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @szarakomorka 11 listopada 2023 11:24
11 listopada 2023 11:42

Jak na razie to "słuchający"swojego guru to mają muzykę deszczu kasy z KPO,która strumyczkiem popłynie...i taką mają złudną nadzieję,że KASA nie ma granic geograficznych...Więc po co roznosić swary,jak można zawrzeć ugodę,bez kłótni?...Więc na złość tatusiowi nie założę czapki,niech mi uszy zmarzną...logika upartego dzieciaka...na teraz...

zaloguj się by móc komentować

klon @kamiuszek
11 listopada 2023 11:57

Dziękuję za dobry tekst. 

Dla mnie najważniejszy fragment:

<<<Tylko że najpierw trzeba przyznać, że odchodzący reżim nie był chórem aniołów. >>>

Po ośmiu latach kaczyzmu zostałem z wrażeniem, że wszystko co robił reżimowy rząd było "na niby". Niby reforma sądownictwa, niby reforma szkolnictwa, niby refrma podatkowa, a wszystko tak mało trwałe. Tak na prawdę nie zmieniło się nic. Znaczy, nie udało się wprowadzić programów naprawczych od samych podstaw.

Może nie było i nie jest to możliwe? Może świadczy o braku niezależności państwa polskiego w stopniu większym niż mnie się wydawało?

Po "reorganizacji" traktatów EU nie będzie możliwe na pewno.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek
11 listopada 2023 13:16

Jeśli chodzi o złudne nadzieje to pełna zgoda, nie ma co liczyć na opamiętanie choćby nie wiadomo co odwaliła tzw. "demokratyczna opozycja", ci co zagłosowali na opozycję to w większości sekta i nawet jak będą musieli palić ognisko w domu żeby się ogrzać, bo nie będzie jak inaczej, to zwalą wszystko na "zły PiS", ewentualnie powiedzą że tak ma być, bo "Polska jest krajem rozwijającym się i musimy zaciskać pasa żeby dogonić Europę".

Polemizowałbym tylko z tym lękiem przed rzeczywistością, to jest moim zdaniem na dalekich miejscach, z moich kontaktów z tzw. "lemingami" wynika coś innego, to prawda powoduje nimi lęk, ale przed przyznaniem się do winy, lęk który urósł do rozmiarów patologicznych. Przede wszystkim chodzi o "winę" ugięcia się pod naciskiem po to żeby nie zostać wyizolowanym, odrzuconym, represjonowanym. Winę ująłem w cudzysłów z tego względu, że ja nie postrzegam tego jako grzech, zdarza się tak że człowiek jest zmuszony do udawania kogoś kim nie jest żeby na przykład nie stracić pracy kiedy szef jest krwiożerczym platformersem, a kiedyś często tak bywało. Tylko, że oni uważają to za winę niewybaczalną dla samych siebie, uważają, że upodlili się jak pies i nie mogą tego przeżyć i dla tego dorabiają do tego całą ideologię o "złym Kaczorze", "złym Kościele", "obciachu w byciu Polakiem" itd. żeby uzasadnić sobie to swoje ugięcie się pod naciskiem zamiast przyznać że są po prostu ludźmi, a człowiek jest słaby, więc w sumie wychodzi też nienawiść do niedoskonałości o której pan wspomniał.

Dodam jeszcze słowo o strukturze tej sekty ośmiu gwiazdek. Ja dzielę ich na tzw. akolitów i kultystów.
Akolici to są ci wyżej i oni akurat szczerze pragną aby PiSu nie było, bo są po prostu odcięci od "zwyczajnego" życia, nigdy nie doświadczyli np. problemów ze znalezieniem pracy, bo mają zabezpieczenie w tzw. kontaktach, czyli nawet jak bezpośrednio nie należą do klas uprzywilejowanych lub do nomenklatury post-PRLowskiej to zawsze mieli ojca, wujka, ciotkę, czy znajomego znajomego który sprawił że z głodu nie umrze, że zawsze znajdzie zatrudnienie albo pomoc w założeniu firmy "kogucik" na którą będzie brał sobie "leasingi" i jakoś przeżyje.
Dla nich rządy PiSu to było coś strasznego, bo nagle okazało się, że to ich uprzywilejowanie stopniało, dla nich to jest coś nie do pomyślenia, że pisowscy mogą wspierać "tę tłuszczę", "tych nierobów" którzy mieli ewentualnie u nich robić za miskę ryżu, a na których wcześniej patrzyli z wyższością zza szyb swoich SUVików, a teraz muszą z nimi dzielić hotele na wczasach, oni "sól ziemi, co się tymi rencami dorobili". W dodatku PiS odciął ich bardzo od możliwości "grabienia pod siebie".
Kultyści zaś to są ci których właśnie trzyma wyłącznie strach przed odrzuceniem, represjonowaniem i poczucie winy które chcą stłumić. Dlatego kiedy już nie mogą udawać, że głosując na sektę głosują przeciwko sobie to popierają Konfederację albo jakąś partię typu "nie mamy zdania, ale będzie fajnie"(czyli w tym rozdaniu Trzecią Drogę), bo właśnie to poczucie winy nie pozwala im poprzeć PiSu.
Z kultystów dałoby się kogoś wyłuskać ale musieliby przejść przemianę, taką jak ludzie którzy porzucają sekty.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @kamiuszek
11 listopada 2023 16:08

Cóż tu można dodać? Przepisać piórem na dobrym papierze, trzymać w okładce, nie giąć, nie niszczyć, lata będzie służyć.

zaloguj się by móc komentować

onyx @kamiuszek
11 listopada 2023 16:11

"... żeby uzasadnić sobie to swoje ugięcie się pod naciskiem zamiast przyznać że są po prostu ludźmi, a człowiek jest słaby, więc w sumie wychodzi też nienawiść do niedoskonałości o której pan wspomniał."

To wszystko wynika wprost z niewiary w Boga i nauki Jezusa. Człowiek wierzący nawet nie ma tego typu myśli bo co tu roztrząsać oczywistości?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 11 listopada 2023 16:11
11 listopada 2023 17:48

Dokładnie. Dlatego napisałem o przemianie, bo tu potrzeba nawrócenia. Niektórzy się dziwią, że jak to, o polityce i wyborach mowa, a tu nagle w takie wysokie tony ktoś uderza jak wiara w Boga, nawrócenie, miłosierdzie, ale tak to jest, że w stosunkowo błachych sprawach wychodzi to co w głębi i fundamentach jest nie tak.

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @kamiuszek
11 listopada 2023 18:31

Różnice programowe nie mają żadnego znaczenia, bo nie było żadnych programów.

Y tym jednym pozwolę się nie zgodzić. Ostatnio na onecie był artykuł o 5 rzeczach które jak najszybciej musi wprowadzić nowy, niepowołany jeszcze rząd. Z pamięci szło to tak

- zerwanie kontraktów na dostawy broni z Koreą bo to polityczne wybory mające na celu podlizanie się USA, poszukanie dostawców na zachodzie Europy,

- obcięcie programów socjalnych bo idzie spowolnienie gospodarcze,

- zatrzymanie prac i audyt  CPK

- zmiana traktatów z EU (przyjęcie imigrantów ect)

-no i przyjęcie dyrektyw klimatycznych 

Wszystko to jak najszybciej i bez zbędnego zastanawiania. Więc program jest i to konkretny. Osiem gwiazdek, czyli ciągnięcie  polityków PIS po sądach to bonus, żeby wyborcy mieli podnietę na czas przepychania powyższego.

Co do reszty zgadzam się w 100%.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 11 listopada 2023 13:16
11 listopada 2023 21:40

Przemian nie będzie. Trzeba być gotowym do życia pod okupacją.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 11 listopada 2023 21:40
11 listopada 2023 22:01

To już tradycja....

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 11 listopada 2023 09:20
11 listopada 2023 22:04

POTEM wcześniej:

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @cbrengland 11 listopada 2023 00:23
12 listopada 2023 02:33

Łatwiej się zamknąć w muszli i stawać na głowie.

Darujmy sobie muszle i na głowie.

 

Golf sztorm o wiewa ?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @kamiuszek
12 listopada 2023 07:21

Tylko jeden temat miałeś lepszy- Ziz. Lewiatan i Behemot

A ten jest prawie tak samo dobry

Tamten to może niektórzy jeszcze pamiętają

A ten zapamiętają następni

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @kamiuszek
12 listopada 2023 14:31

Hmmm.... Bardzo ciekawe. Ale to też pokazuje z czym miała się zmierzyć propaganda PISu i jak karkołomne to było. Nic nie jest w stanie się przebić przez to. Ja wiele razy rozmawiałem ze znajomymi którzy narzekali. Żyjemy w super miejscu i najlepszym czasie mówiłem. Wariat, myśleli. To było nie do zrobienia.

W każdym razie ten tekst mówi o czymś bardzo ważnym. 

Przykład. Spotykałem się kiedyś z Baskijka i byłem pod ogromnym wrażeniem jak oni cenią to kim są i to miejsce w którym żyją. 

zaloguj się by móc komentować

klon @Janusz-Tryk 12 listopada 2023 14:31
12 listopada 2023 15:48

<<< to też pokazuje z czym miała się zmierzyć propaganda PISu i jak karkołomne to było.>>>

Łatwe nie było, ale nie przesadzajmy. Spitolili tak wiele, że dziwnym jest..... tak dobry wynik. Jak dla mnie, to sporo osób głosowałem "przeciw  Rudemu" a nie "za PiS-em". 

Chyba, że "nie było im wolno" wygrać, w co także mogę uwierzyć przypominając sobie blokadę  reformy sądów przez A. Dudę. Dlaczego tak uczynił? To był pierwszy sygnał "niewielkiej swobody ruchów". Powie ktoś kiedyś jak było na prawdę? 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @kamiuszek
12 listopada 2023 17:13

" Kościół akceptuje i dba o to, co jest "

Kościół instytucjonalny w Polsce to niestety w większości fundusz emerytalny biskupów i dlatego daje się rozgrywać zarówno PiSowi (Kurski!!) i antyPisowi.

" Wszystkie partie, łącznie z konfederacją, miały jedną jedyną metaobietnicę, wyrażoną w ośmiu gwiazdkach "

Łacznie też z PiS, który cały swój przekaz budował na 8 dwiazdkach "*** ****" = Zły Tusku.

" Różnice programowe nie mają żadnego znaczenia, bo nie było żadnych programów "

Tak jest, poza Konfą i Razem ( które same nie wiedzą czego chcą) programem było odsunięcie pis od władzy. I dlatego dopiero po zaoraniu TVP będą się gryźć na poważnie.

" Nienawiść do niedoskonałości, to jest ten sposób myślenia, to najgłębsze ukryte w sercu uczucie, które jest identyczne dla wyborców Razem i Konfederacji, oraz wszystkiego, co tam się tłoczy pomiędzy. "

Nienawidzić grzechu i kochać grzesznika? A rozumiem że Pis na opak?:)))

" Największa nadzieja w tych, którzy zagłosowali na bezprogramowych bezwiednie, z powodów towarzyskich, błędnej oceny, mody, nie wiem, z powodów estetycznych i skrępowania występami naszych propagandystów. Oni są do wzięcia i do przekonania. Tylko że najpierw trzeba przyznać, że odchodzący reżim nie był chórem aniołów. Zaakceptować to, co się zdarzyło, stanąć w prawdzie, przyjrzeć się Polakom i zadbać o takich, jacy są i na ile się da, żeby całkiem się nie rozsypali. I to jest program naprawdę ambitny, a w niektórych przypadkach rewolucyjny.  "

To jest bardzo dobry fragment, ale przecież tu 90% piszących uważa, że po prostu połowa Polaków to głupki i zdrajcy (bo nie głosowali na PiS) i poza obrazaniem się nie mają żadnych argumentów.

PiS niestety popełnił mnóstwo błędów zarówno strategicznych i taktycznych. A najgorsze jest to, że tak naprawdę nikt tam nie przyjmuje tego do wiadomości. Przecież JK 10.11 wygłosił skądinąd dobre przemówienie o śmiertelnych zagrożeniach dla Polski. Ale skoro tacy są mądrzy to nie widzieli tego wcześniej? Gdzie była mądrość jak podpisywali KPO i Fit55? Gdzie była mądrość jak przestali blokować TK w kwestii aborcji? Gdzie była mądrość jak się na ostatniej prostej osłabiło konfę kosztem 3D, po to by Tusk miał łatwiejszego koalicjanta.

Moje zdanie jest takie, PiS chciał wygrać Polską za pomocą zaszantażowania moralnego Polaków. To nie działa, nie da się z polskim warcholstwem wygrać szantażem. Ktoś kto podsuną taką metastrategie Polaków to chyba tylko w TV oglądał.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @dynamitard 12 listopada 2023 17:13
12 listopada 2023 17:31

Np. PiS "przegrał" wyborców sciany wschodniej z [powodu blokady granicznej z Białorusia i Obwodem Kaliningradzkim. Zbyt duzo ludzi zyło  tam z handlu transgranicznego. Obsesje "doktorantów" z IPN-u nie są obsesjami mieszkanców mieszkających tam od lat po sąsiedzku.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @stanislaw-orda 12 listopada 2023 17:31
12 listopada 2023 17:50

Tak!

Tam z resztą Konfa miała najlepsze wyniki. 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @dynamitard 12 listopada 2023 17:13
12 listopada 2023 17:55

gdzie była mądrość jak nawpuszczał setkę tysięcy Gruzinów, Pakistańczyków i innych śniadych kolegów?

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @kamiuszek
12 listopada 2023 18:01

argumenty wyborców Trzeciej Nogi (przeciw PiS)

"nie ma przez nich pieniądzy z KPO" (brzmi jak Morawiecki)

"rozkradają lasy i Lotos"

"kradną wille dla siebie"

"narracja TVP jest dla kretynów" (brzmi jak szkoła nawigatorów)

"za mało na inwestycje"

 

i jaka narracja takich ludzi spotyka?

 


tzn teraz PSL jest ultrapatriotyczny, no ale zdolność koalicyjną nie buduje się przez brudeshaft z liderem ale przez wzajemne oswajanie elektratów. A to jest ryzyko, bo one mogą przepływać po takim oswojeniu

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @Zyszko 11 listopada 2023 18:31
12 listopada 2023 18:37

Tylko ten program co będą robić a nie z jakim programem uwodzili wyborców. Tam było pięć gwiazdek i aborcja. I wystarczyło. 

zaloguj się by móc komentować


kamiuszek @wierzacy-sceptyk 12 listopada 2023 07:21
14 listopada 2023 12:42

Cześć! Bardzo się cieszę, że skomentowałeś.
Najserdeczniej pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Zyszko 11 listopada 2023 18:31
14 listopada 2023 12:54

Pisałem o złudnej nadziei na rozpad koalicji z powodu różnic programowych. Nie było żadnych istotnych różnic programowych w Antypisowej koalicji. Ludzie, wybierając różne partie, głosowali na tę Antypisią koalicję. I ona bierze się za realizację wyznaczonych przez Unię zadań, z ochotą i za przyzwoleniem wyborców. Jak więc ma się rozpaść?
 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @dynamitard 12 listopada 2023 17:13
14 listopada 2023 13:58

Dziękuję za komentarz.

Tutaj mamy nieporozumienie:

""" " Nienawiść do niedoskonałości, to jest ten sposób myślenia, to najgłębsze ukryte w sercu uczucie, które jest identyczne dla wyborców Razem i Konfederacji, oraz wszystkiego, co tam się tłoczy pomiędzy. "

Nienawidzić grzechu i kochać grzesznika? A rozumiem że Pis na opak?:))) """


Całkiem nie o to mi chodzi. Doprecyzuję przykładem. PiS nie odwraca się od polskiej biedy, o której chciałby zapomnieć cały Antypis + Konfa. Lewica zawęża się do rozporka, a konfa do worka. Absolutyzjacja wolnej miłości i wolnego rynku, to są kulty z nibylandii.

Ilekroć PiS odfruwa w nibylandię, jak z 5 dla zwierząt, tylekroć traci poparcie.


Poza tym. Nie zgadzam się, żeby wyrok TK oceniać jako błąd. Błędem jest uleganie fantazjom lewicy o lepszym świecie.
Kościół rozumiem jako Kościół, a nie jako korporację singli z zacięciem biznesowym. Lecz oczywiście i tacy w nim są.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować