-
kamiuszek
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Niewątpliwie.
Uwalnianie się od szkodliwych introjektów można spojrzeć jak na proces duchowy.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 19:04 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Nie mam argumentu, który byłby silniejszy niż dobro dzieci. I niezbyt jest sens go szukać, bo przecież ma Pan rację.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 18:56 |
@O sanacji komunikacji (6 czerwca 2025 08:05)
Rokita ma i nie ma racji. Ten chwyt na ukierunkowanie nienawiści, a ogólniej na skojarzenie jakiejś osoby z negatywnymi emocjami, był ćwiczony wielokroć. Tak preparowano wizerunek obu Kaczyńskich. Dobry przykład to wywiad Lisa z JP, a raczej seans nienawiści. Wzburzony i agresywny Lis wyglądał tak, jakby chciał zadusić na wizji Prezesa. Te emocje udzielały się widzom. Tylko że to było zwieńczenie wieloletniej przecież akcji zohydzania.
Wielokrotnie spotkałem ludzi, którzy mówili - nie wiem czemu, ale Kaczora nienawidzę.
A u Rymanowskiego Tusk chciał zrobić to samo, tylko że bardziej z siebie zrobił wariata, bo Rymanowski gadał z nim ostrożnie, ale konkretnie jak z czubkiem. I jak padło tam nazwisko Murański, to wszyscy polecieli do netu oglądać, któ ...
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 18:46 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Wielomski jest tak samo narcystyczny. Ciekawe jest to, że narcyz z narcyzem potrafi tworzyć udany związek. Zaskoczyło mnie to.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:49 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Jeśli chodzi o Wałęsę na początku lat 90, to byliśmy oczadziali z niepokoju i nadziei. Gdy spojrzy się na jakikolwiek dokument z tamtych czasów, to jego narcyzm lśni jak wybuch supernowej. Obrzydliwość. Cisną emocje wszędzie. I cisną autorytety wszędzie. To dlatego TVN miał gwiazdorską strategię, żeby wygenerować medialne autorytety - narcyzów po prostu.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:44 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Dziękuję. Na tym to mniej więcej polega.
Ciekawe jest, że PiS mówił jak do dorosłych. To obiecaliśmy i to daliśmy, bo to jest dla dobre. I odbił się od niezrozumienia, bo PO mówiło do poranionych dzieci - będzie cudnie, kochamy Was a Wy nas i pszczółka Maja da Wam autograf.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:40 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Na mnie też chłód grozy działa orzeźwiająco ;-)
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:36 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Oczywiście ma pan rację. Dziękuję za komentarz.
Trochę polemicznie, a trochę uzupełniająco. Narcyzm jest w pewnym sensie solą polityki i w ogóle elitarności. Z tym, że w zdrowym społeczeństwie jest miejsce także dla narcyzów. W gonitwie za uznaniem są w stanie robić także rzeczy niezwykłe we wszystkich chyba dziedzinach.
Nie da się chyba być zawodowym sportowcem bez pragnienia bycia najlepszym, ale splendor jest jako nagroda za konkret. Naoya Inoue jest w Japonii bożyszczem, ale dlatego, że w ringu nie ma sobie równych i robi wrażenie nawet na tych, którzy boksu nie lubią. A nie dlatego że zmanipulował widownię przy wsparciu czeskich służb specjalnych, które dbały o jego karierą w zamian za sprzedaż monopolu na zdjęcia z widokiem Fu ...
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:34 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Najprawdopodobniej. Popapranie tożsamości płciowej obojętnym nie jest.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:19 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Najprawdopodobniej. Popapranie tożsamości płciowej obojętnym nie jest.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:17 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
Davila powiedział, że przyczyną każdego błędu politycznego jest błąd teologiczny.
Tutaj zastanawiam się, dlaczego te błędy są całkiem świadomie popełniane. Fałszywa tożsamość unijczykowskiej elity wymaga poklepków od potężniejszych unijczyków. Koszt tych poklepów ponosimy my. W tym również wyborcy unijczyków wyposażenie w unijczykowy introjekt.
Nie lubię psychologizowania w polityce. Nie interesuje mnie, czy Wałęsa jako taki jest bucem i narcyzem. Oceniam jego działanie. Nie interesuje mnie czy Tusk postępuje jak postępuje, bo go bijał ojciec czy raczej dlatego, że śmiali się z niego koledzy. Tak jak nie interesuje mnie czy Kaczyński ma babę lub chłopa na boku, a może jednak żyje w celibacie. To jest to psychologizowanie, które w polityce ...
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 12:12 |
@Z góry Nebo widok na narcyzm (6 czerwca 2025 20:31)
W sumie nie ważne, gdzie na osi czasu się znajdujemy, ważne z kim.
![]() |
kamiuszek |
7 czerwca 2025 11:59 |
@Znowu obejrzałem polski serial... (6 maja 2025 10:07)
Można wymyślić mnóstwo historii i zarabiać. To, że są wymyślane patologiczne, świadczy o wymyślaczach i realizatorach.
I nie jest tak, że zależy im tylko na pieniądzach. Gdyby tak było, nosiliby Glińskiego na rękach.
![]() |
kamiuszek |
7 maja 2025 14:57 |
@Znowu obejrzałem polski serial... (6 maja 2025 10:07)
To są projekcje środkowiska wyrosłego w symbiozie albo wprost z katowskiego jądra komuny. To swoje doświadczenie projektują na ogół, tak ma wyglądać świat, dzięki czemu oni są tacy sami jak wszyscy.
Zresztą badania mówią, że trauma idzie falą przez kolejne pokolenia. Straumatyzowany naród jest zaburzony i tym łatwiej trzyma się chorej relacji z zaburzonymi elitami. Lepiej radzą sobie rodziny, w których rozmawiano o strasznych doświadczeniach wojennych i powojennych. Duże badanie było ostatnio robione. Polacy są mocno straumatyzowani. Dla mnie brzmi to wiarygodnie.
Może dlatego nie udaje się zrobić środkowoeuropejskiego, polskiego horroru. To już szybciej film sf albo musical. Jakiś rodzaj odcięcia. Najlepiej wychodzą horrory Ameryk ...
![]() |
kamiuszek |
6 maja 2025 12:48 |
@Czy Polska ma ofertę kulturalną dla sąsiadów? Bo Rosja ma (26 marca 2025 09:12)
Przebieg dyskusji potwierdza ogólną prawdę - każda organizacja najwięcej czasu poświęca sprawom wewnętrznym. Strzałka dośrodkowego wektora w końcu nieubłaganie dociera to punkty: uwagi personalne.
I tak to jest z polską doktryną -> polityką -> polityką historyczną -> propagandą -> finansowaniem projektów -> obsadą
że koniec końców okazuje się, że najciekawiej pogadać o gaśnicy i o tym, kto jest głupi, a kto jeszcze głupszy.
Zdrowa władza formułuje doktrynę, czyli w skrócie cel, i wybiera wykonawców, dając im na rozpęd kasę i wolność. Strzałka osobista ogarniętego człowieka skierowana jest wtedy w świat, a państwo prowadzi ekspansję. I wszyscy w nim kombinują jak podbić galaktykę na chwałę Boga, swego władcy i swoj ...
![]() |
kamiuszek |
26 marca 2025 17:47 |
@Czy Polska ma ofertę kulturalną dla sąsiadów? Bo Rosja ma (26 marca 2025 09:12)
Nie ma takiej oferty ponieważ tutaj każdy ruch pozakrajowy służy wyłącznie wewnątrzkrajowemu zaorywaniu wroga politycznego. To jest podstawowy problem. W państwie które działa jako tako nawet notka w prasie lokalnej bierze pod uwagę interes tego państwa w konkurencji z innymi państwami.
A gdy w ogóle pojawia się myśl o międzynarodowym wpływie przedsięwzięcia kulturalnego, to mamy intelektualny napad lękowy. Pamiętam dyskusje przed produkcją Ogniem i mieczem - lepiej nie ruszać, bo to może urazić Ukraińców.
Gliński jest z samego centrum tego przedszkola dla niedorobionych tożsamościowo. Uczczenie tysiąclecia koronacji powinno być już zaplanowane za jego ministrowania. A w szczególności po tym skandalu, jakim było przegapienie setnej rocz ...
![]() |
kamiuszek |
26 marca 2025 14:24 |
@Czy Lara Croft mogłaby być matką (19 marca 2025 10:42)
Nieprecyzyjnie napisałem. Moja wina. Dzięki za żart :-)
![]() |
kamiuszek |
24 marca 2025 20:17 |
@Czy Lara Croft mogłaby być matką (19 marca 2025 10:42)
Wynalezienie pigułki antykoncepcyjnej zostało poprzedzone intencją jej wynalezienia.
Gdyby zaproponować taką pigułkę starożytnym ludom popukaliby się w czoło.
Nie można jednocześnie twierdzić, że demografia to strasznie skomplikowane sprawy i pisać, że wszystko sprowadza się do zmian technologicznych.
Cywilizację rozumiem szeroko jako technologię i kulturę, którą z tej technologii korzysta jak umie i chce.
![]() |
kamiuszek |
24 marca 2025 16:26 |
@Parę słów o wrażliwości (23 marca 2025 21:37)
Wrażliwość bywa skorelowana z trudnościami komunikacyjnymi. Na przykład niektórzy muzycy nie mają szans na karierę, bo trema dosłownie kasuje ich umiejętności. Do wyjątków należą ci, którzy łączą wrażliwość muzyczną i odporność na stres. Oni mają szansę. Liderowanie wymaga przede wszystkim zdolności komunikacyjnych, najbardziej w stresie
![]() |
kamiuszek |
24 marca 2025 16:18 |
@O taktyce i strategii armii mongolskiej. Pogadanka (24 marca 2025 12:55)
Bardzo ciekawa pogadanka.
W opisie nie ma danych albo coś przegapiam.
![]() |
kamiuszek |
24 marca 2025 16:07 |