-

kamiuszek

Albigeńscy Doskonali w drodze do Niniwy

Wysłuchałem trzyodcinkowej konferencji Gabriela Maciejewskiego o pogańskim kredycie i uświęconej pracy, czyli o herezji zasiedziałej na południowym wybrzeżu Francji i wielokierunkowych lojalnościach, jakie musiały przez pokolenia całe powodować tamtejszymi elitami. Dobre to jest i ciekawe, co Gabriel opowiada. (linki na końcu). Mnie poruszyło najbardziej stwierdzenie, że herezja nie została pokonana, choć wydawało się, że krucjata antykatarska jest skuteczna. I tutaj przypomniał mi się dowcip, jaki opowiedział brat Szustak.
Jak się domyślamy przedstawiciele różnych zakonów droczą się ze sobą, bo taka już natura ludzka, że lubimy podokuczać pod lada pretekstem nawet tym, których lubimy. Dominikanin Szustak podczas imprezy zorganizowanej u jezuitów, rzekł zgromadzonej młodzieży tak o skuteczności: "Dominikanie zostali powołani do zwalczania albigensów, a jezuici do zwalczania protestantów. I co? Widział ktoś z was jakiegoś albigensa... hę?"


Dowcipne. Tylko że... Gdy porównamy ofertę kręgów zwanych dziś liberalnymi z ofertą programową albigensów, to zauważymy, że Gabriel ma podstawy twierdzić, że heretycy przetrwali, a nawet mają się całkiem dobrze. Liberalizują, pacyfikują, abortują i eutanazjują co popadnie. Jeszcze chwila a przyjdzie nam zatęsknić za poczciwymi staroświeckimi protestantami, którzy albigensują się galopem. Kimże jest taki Hołownia, jak nie albigensem w garniturze? Grzechem jest powiedzieć komuś "Bezbożniku!" , ale też grzechem jest udawać, że się nie widzi, że lejce politycznej lojalności nie w dłoni tutejszego elektoratu spoczywają. Inna sprawa, że wielu z nas zachowuje się jak pijany woźnica. I na nic nagła burza, ani nawet spadnięcie z kozła wprost pod rynnę. Może otrzeźwienie wymaga czasu. I w tym nadzieja. Trudno wynosić z kilku przypadkowych wypowiedzi o całościowym stanie ducha narodu. Zresztą nie mam takich ambicji, a zreferowane wypowiedzi są od Sasa do lasa. Jednak chyba coś o części z nas mówią.

Na przykład Deon znajduje usprawiedliwienie dla słów Papieża o NATO szczekającym w sieni Putina. Według Deonu kłopot z tą wypowiedzią bierze się z braku wystarczająco subtelnej dystynkcji w rozumieniu niuansów języka włoskiego. Fakt, faktem, rzeczywiście użył słowa, które na nasze przekłada się jednoznacznie jako "szczekać", ale we włoskim budzi ono inne skojarzenia. Znaczy takie nieuwłaczające komuś porównanemu do psa? Szczekający pies oznacza taką tam tylko bezsilność. Coś jak u nas "psy szczekają, karawana idzie dalej". No i dalej Deon albigensuje, że w rozumieniu Papieża tego bezsilnego szczekania Putin się "przestraszył". Naprawdę napisali "przestraszył", aż mi się zestrachanego Putina zrobiło żal. Czy Deon używa w redakcji jakiegoś nieziemskiego języka, z którym translator google przekładając na polski jeszcze niezbyt dobrze sobie radzi? Chyba tak, bo wychodzi deczko obraźliwie dla wszystkich, w tym dla Putina, więc trudno taki tekst uznać za lanie oliwy na wzburzone fale.

Zaraz potem rzucił mi się w oko równie trzeźwy komentarz przypadkowego fejsbukowicza. Ot, takie tam zwykłe gaworzenie - nienawidzę chamstwa, góralskiej muzyki i romantyzmu. Oraz baroku. Bo w czasach baroku Rzplita popadała w kłopoty i  myślą dopiero rozbłysła w oświeceniu. Nie żartuję, tak fejsbukowicz napisał, nie bacząc na to, że jednakowoż nasi barokowi królowie parę grubych wojen wygrali i to z nie byle jakimi potęgami. A król Staś Abdykant to najczystszy produkt oświecenia był. Jeśli takim zaburzeniem widzenia prostych przecież spraw legitymuje się przypadkowy fejsbukowicz z aspiracjami, to dla własnego bezpieczeństwa powinien zrzec się karty woźnicy. Uważajcie na takich na drodze.

Wspomniałem, znaczy on wspomniał o romantyzmie. Teraz najmodniejsze jest przeciwstawiać rzekomo romantycznego ducha naszego narodu tej idealnie rozsądnej rozsądności. Realistycznej. Tak realistycznej. Mistrzami Real Politik są Niemce. I tak na tym wyszli, że i za pięćdziesiąt lat będą się kojarzyli ze sflaczałymi szparagami, i świniami w sparciałych hełmach.  Jakiż gwałtowny dewans z pozycji supermocarstwa moralnego. Trącał ich pies.

Najzabawniejsze, że piewcy realistycznego działania w polityce, nie wspominają o tym, że Niemcy przekazali już całkiem sporo ciężkiego uzbrojenia Ukrainie. Poważnie. Słyszałem wyliczenia. Realiści spod znaku zwiędłych szparagów tutaj przyklasną! O, o, to jest Real Politik! Publicznie robić za putinowców, a cichcem dozbrajać Ukrainę! A na to ja powiem, gdyby nawet kacapski wywiad chlał gorzej niż przypadkowy fejsbukowicz, to nie jest w stanie wychlać tyle, żeby przegapić, kto i co dostarcza na Ukrainę. I jeśli Putin się utrzyma, to nie będzie dla cichodajek usprawiedliwienia, że dostarczali sprzęt pod amerykańskim przymusem a bez najmniejszej satysfakcji. Gdzie te realizmy, kurza stopa? Bo wielokierunkowe nielojalności widać jak na dłoni.


W czym spotyka się Franciszek, przypadkowy fejsbukowicz i realiści? To jest jedna rzecz. Wszyscy kierują swoje słowa do nas. Nie do Putina. Do nas. I to jest właśnie oburzające i woła o pouczenie do nieba. Gdy Pan Bóg wezwał Jonasza po to, aby ten ostrzegł Niniwę, której Jonasz jak każdy Izrealita nienawidził, może gorzej niż my kacapii. Więc gdy Pan powołał Jonasza do położenia kresu upiornego bezbożnictwa Niniwian, to nie kazał Jonaszowi iść do któregoś z udręczonych asyryjskim panowaniem narodów ze słowami "nie bijcie się, nie bijcie, bądźcie realistami, oświeconymi, wszyscy jesteśmy winni!", ani tym bardziej nie kazał mu wyjść przed chałupę i wrzeszczeć "przepłacajcie za gaz! i oddajcie carowi miecze, radła, córki i najlepsze miejsca w radach nadzorczych". Nie, tak nie powiedział. Kazał Jonaszowi iść do Niniwy i dlatego Jonasz sprzeciwił się Bogu. Bo strach iść do ludożerców, a jak się cudem nawrócą i Pan ich nie wytraci? To gdzie sprawiedliwość za zbrodnie?

Czekam więc wyprawy Franciszka, przypadkowego fejsbukowicza i Łukasza Boeninga Warzechy do Moskwy i chciałbym to zobaczyć, jak wędrują od placu do placu nawołując do opamiętania. Jest okazja - wszyscy ważni będą obecni na Placu Czerwonym, nic tylko nawracać. A ile kacapów przed telewizorami!

Dobrze, a jak to się ma do herezji? Brat Szustak swoje pogaduchy kieruje do wierzących, więc jeśli z takim ogniem nawraca wierzących, to może niezbyt daleka będzie myśl, że to tak naprawdę kampania wyborcza albigensów.




"Pogański kredyt i uświęcona praca", Gabriel Maciejewski, linki:

cz. 1
https://youtu.be/PrnAuVjTv_M

 

cz. 2
https://youtu.be/5FqnMdXnIjY

cz. 3

https://youtu.be/TmSDZ1Up6Z4





 



tagi:

kamiuszek
5 maja 2022 21:48
65     3784    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @kamiuszek
5 maja 2022 22:01

Tak, żaden z nich nie gada do pogan. Ich celem są tylko katolicy, którzych odsądzają od czci i wiary nazywając siebie prawdziwie wierzącymi, a także sugerując, że są prawdziwszymi ludźmi. Podobnie jak Cyryl, Putin, Timur i jewo kamanda i wszystkie Czyngis Chany

zaloguj się by móc komentować

BeaM @kamiuszek
5 maja 2022 23:30

Całe to wpraszanie się Franciszka do Moskwy i ten brak akceptu ze strony gospodarza wygląda na perwersyjną ustawkę. I jej autorem jest zapewne Putin. Taki deus ex machina został wymyślony, kto wie, czy nie równo na 9 maja. 
A papież już niczym chyba mnie nie zaskoczy. Milczał zawzięcie nad zbrodniami w Oświęcimiu, milczy nad zbrodniami na Ukrainie. Żadnej głębi w tym milczeniu nie znajduję. 
 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @kamiuszek
6 maja 2022 05:26

Jak by to ująć, aby nie rozjuszyc jednego, czy drugiego. Herezja w postaci Zachodu, stoi w opozycji do ... herezji tzw kacapi? Coś tutaj nie gra prawda? Papież Franciszek ujął to delikatnie. I słusznie.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @BeaM 5 maja 2022 23:30
6 maja 2022 06:27

Jakie zbrodnie na Ukrainie? To wszystko fotomontaż, a poza tym żywe tarcze Azowców. Fejbuki łykają i nawet się nie zakrztuszą.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @cbrengland 6 maja 2022 05:26
6 maja 2022 07:56

Otóż to. I zadziwiające jest jak nawet wierzący ludzie dają się łapać na medialną manipulację opartą na prostym chwycie z wyciągniętym z kontekstu słownym lapsusie. Zwłaszcza na SN jest to zadziwiające.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Grzeralts 6 maja 2022 07:56
6 maja 2022 08:03

To jest powszechne. A najbardziej oburzają się niekatolicy

zaloguj się by móc komentować

boomerang85 @kamiuszek
6 maja 2022 08:39

Mi kiedyś opat jednego z zakonów cysterskich powiedział, że Jonasz nie chciał nawracać Niniwian, bo byli oni w konflikcie z Izraelem i bał się, że po ich nawróceniu mogą zwyciężyć Izrael, co też miało miejsce (od razu uprzedzam, że nie znam tej historii i przywołuję z pamięci słowa opata). Możliwe, że stąd późniejsza jego złość na widok rzeczywistego nawrócenia Niniwian.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @kamiuszek
6 maja 2022 09:04

Tekścik jak zwykle świetny!

Tak mi przyszło do głowy, że "realistyczna odwaga" nie pozwala "temu Ojcu" nawracać pogan tylko katolików - już nawet nie protestantów różnej maści.

PS

Mam nadzieję, że będą następne teksty, a nawet domagam się w tych ciężkich czasach, bo trudno jest żyć w tym "realnym świecie". :))

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @kamiuszek
6 maja 2022 09:35

Ja najpierw chciałem Kamiuszkowi podziękować za głos w sprawie ostatniego wywiadu, jaki papież Franciszek udzielił Corriere della Sera. Zastanawiałem się, czy nie popełnić mój pierwszy tekst w tej sprawie ale stwierdziłem, że każdy kto mnie przeczyta, pomyśli tak: "Duchowny tak napisał, bo opanowała go grupowa solidarność".

Dlatego ucieszyłem się, kiedy świecki wierny zabrał głos w obronie papieża Franciszka, który dość niezręcznie porusza się w świecie mediów. Jednak niezręczność papieża niezręcznością, a wśród wiernych powinna, być ta podstawowa więź lojalności, która pozwala trwać przy namiestniku Chrystusa, nawet jak się go nie za bardzo rozumie. Tak jak kiedyś stukał Coryllus, obowiązuje nas pokora i posłuszeństwo.

Pokora i posłuszeństwo!

A tego często gęsto brakuje. Bardziej ufamy mass mediom, social mediom niż własnemu, swojemu papieżowi! Eh!

Teraz przejdę do rzeczy. Po pierwsze papież chce się spotkać z Putinem, aby prosić go i błagać - jak trzeba. to na kolanach - aby zatrzymał obecną wojnę na Ukrainie.

W aktualnej bowiem sytuacji, tylko Putin może zatrzymać wojnę. Nikt inny! Nie prezydent Zełenski, nie prezydent Biden a właśnie Putin, jest teraz w stanie zatrzymać machinę wojenną. Takie są fakty.

I tylko papież może, klęknąć przed Putinem i go o to prosić. Prezydent USA przed Putinem klęknąć nie może. Nie może tego zrobić ani prezydent Ukrainy ani Polski. Tylko papież ma tę wolność, aby okazać taką pokorę w imię pokoju i dla dobra umęczonych ludzi. A papież Franciszek nie boi się takiego uniżenia, aby doprowadzić do takiego rezultatu. To jedno.

Aby jednak mógł to zrobić, musi zaznaczyć, że przychodzi w imieniu Chrystusa, w imieniu ludzkości a nie żadnej ze stron konfliktu i temu służyło to nieszczęsne wyrażenie o "szczekaniu NATO" pod drzwiami Moskwy. Nie obraża się tego, do którego planuje się przyjść i prosić o przysługę.

Przecież ta zasada dla wszystkich powinna być jasna!

Jednakże papież Franciszek ma bardzo jasny osąd decyzji i czynów Putina. Jest on jednoznacznie negatywny. A ten osąd wyraża się pośrednio ale i bez ogródek w ocenie patriarchy Cyryla, którego Ojciec święty nazywa wprost "ministrantem Putina" i mówi, że jako pasterz, któremu powierzeni są wierni, nie jest w stanie pojąć Cyryla, któremu też jest pasterzem ludzkiego stada! Mało tego! Od słów Stolica Apostolska przeszła do czynów, bo odwołała planowane spotkanie papieża Franciszka z patriarchą Cyrylem w Jerozolimie.

To jest według mnie praktyczna, nieformalna ekskomunika. Trudno o bardziej surowy osąd patriarchy Moskwy, który nie potrafił wobec prezydenta Moskwy, stanąć na wysokości zadania. I patriarchat moskiewski, jak wiemy, bardzo dobrze zrozumiał to przesłanie papieskie. Szkoda, że spora część wiernych katolickich tego nie pojęła!

Najciekawsze i dla mnie pruszające jest to, że najwięcej zaufania okazała papieżowi Ukraina. Jej wypowiedzi, były najbardziej stonowane. Ukraina nie zrozumiała tego wywiadu a jednak okazała minimum lojalności wobec Ojca świętego, czego nie zrobiło wielu innych.

A za ministra Czarnka to ja po prostu się wstydzę!

Przy okazji biuro prasowe przy Stolicy Apostolskiej, jak zwykle zawaliło i pozwoliło w mass mediach narzuć narrację wrogą papieżowi. Narzekamy na rządową propagandę ale niezaradność biura prasowego przy Stolicy Apostolskiej, często gęsto, po prostu zdumiewa!

To byłoby tyle.

P.S. Przy okazji chcę pogratulować Kamiuszkowi aktualizacji przesłania Księgi Jonasza. Jest genialna!

zaloguj się by móc komentować

atelin @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 10:02

"Dlatego ucieszyłem się, kiedy świecki wierny zabrał głos w obronie papieża Franciszka, który dość niezręcznie porusza się w świecie mediów. Jednak niezręczność papieża niezręcznością, a wśród wiernych powinna, być ta podstawowa więź lojalności, która pozwala trwać przy namiestniku Chrystusa, nawet jak się go nie za bardzo rozumie."

A to nie jest tak, że papież jest nieomylny?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @atelin 6 maja 2022 10:02
6 maja 2022 10:10

Papież jest nieomylny w sprawach wiary i moralności i to wtedy, kiedy naucza w sposób uroczysty, "ex cathedra".

Udzielanie wywiadu gazecie nie jest nauczaniem uroczystym, "ex cathedra".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 10:12

Dokładnie.

"I tylko papież może, klęknąć przed Putinem i go o to prosić. Prezydent USA przed Putinem klęknąć nie może. Nie może tego zrobić ani prezydent Ukrainy ani Polski. Tylko papież ma tę wolność, aby okazać taką pokorę w imię pokoju i dla dobra umęczonych ludzi. A papież Franciszek nie boi się takiego uniżenia, aby doprowadzić do takiego rezultatu. To jedno.

Aby jednak mógł to zrobić, musi zaznaczyć, że przychodzi w imieniu Chrystusa, w imieniu ludzkości a nie żadnej ze stron konfliktu i temu służyło to nieszczęsne wyrażenie o "szczekaniu NATO" pod drzwiami Moskwy. Nie obraża się tego, do którego planuje się przyjść i prosić o przysługę."
 

Chciałem jeszcze tylko dodać, że to "szczekanie" wyszło "w nurcie wywiadu", tzn. tam wcześniej w rozmowie było wspomniane coś o opiniach na temat postaw dwóch stron konfliktu, że są opinie "o prowokowaniu złości Putina przez NATO" i Papież się do tego odniósł mówiąc o "szczekaniu".

To fakt, że w przypadku wojny trzeba ważyć słowa i że nas tutaj to najbardziej zabolało bo walczymy o życie i NATO jest jakimś gwarantem pokoju tu u nas, no ale Papież też nie musi znać się na polityce dogłębnie szczególnie tej naszej lokalnej, w sprawach politycznych nie jest nieomylny.
Do tego dorzuciłbym osobiste doświadczenia Papieża z Argentyny gdzie korporacje amerykańskie przepychały się z bojówkami komunistycznymi kosztem ludzi tam mieszkających i wydaje mi się, że to też jakoś rzutuje na papieski ogląd spraw.

 

Z drugiej strony mnie właśnie ruszyło z jaką łatwością wielu rzuciło się na Franciszka nie sprawdzając nawet oryginalnego wywiadu, jakby czekali w boksach startowych, że lewica tak zrobiła to rozumiem, ale u reszty to mnie lekko poraziła taka postawa.
 

P.S.
Tak żartem już - ja sprawdziłem co na ten temat sądzi Terlikowski i wiedziałem, że mam mieć całkowicie inną opinię od niego na ten temat :-)

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BeaM 5 maja 2022 23:30
6 maja 2022 10:15

" Milczał zawzięcie nad zbrodniami w Oświęcimiu..."

Jakie to zbrodnie w Oświęcimiu się działy za czasu urzędowania Franciszka?

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek
6 maja 2022 10:24

Ja jeszcze nie oglądałem zalinkowanej pogadanki "O uświęconym kredycie..." , ale miło że ktoś porządnie ją skomentował, bo ostatnia świetna pogadanka o krucjatach przeszła przez SN niemal bez echa.

O krucjatach:
https://youtu.be/ibYxO2y1xm4 cz.1

https://youtu.be/hh2pCnK793s cz. 2

https://youtu.be/iP5EEHVvafs cz.3

zaloguj się by móc komentować

BeaM @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 10:40

Naprawdę Ojciec wierzy, że papież uklęknie przed Putinem, a ten zakończy wojnę? Byłby to cud jakiś...
Prędzej uwierzę, że Putin wybłagał o takie teatrum, żeby wyjść z twarzą, której i tak nie ma, z masakry, którą zorganizował.
Bronię Kościoła, ale nie Franciszka, nie rozumiem go i nawet do tego nie aspiruję (w wielu aspektach), więc niezwykle trudno mi o pokorę i posłuszeństwo. 
A co do przekazu papieskiego, to raczej powinien być spójny - zarówno ex cathedra jak i ex gazetta. Obowiązuje go głoszenie Prawdy, miejsce nie ma znaczenia chyba... 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Kuldahrus 6 maja 2022 10:15
6 maja 2022 10:43

Mówię o jego wizycie w Auschwitz w 2016 roku. I jego milczeniu interpretowanym na wiele sposobów. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 10:51

A ja dziękuję ojcu za wypowiedź. Internet zalewają sensacyjne wieści o kompromitacji wypowiedzi papieża ,wprost na chama sugerujące jakoby papież popierał Putina,wręcz troska "głęboko wierzących" mówi o apostazji...Nie bez winy jest filozof od siedmiu boleści pan Terlikowski,który jest bardziej papieski od samego papieża... twierdząc ,że< wywiad papieża był kuriozalny i świadczy o ignorancji>. I nikt nie zadaje sobie trudnu zerknąć na sprawozdania z Watykanu ,które rzeczywiście podają tylko suche fakty,bez rozwijania "polityki"...

Doprowadza mnie do furii lament wszystkich grup świata (szczególnie zdeklarowanych ateistów): Świat oczekuje od papieża zgody na aborcję, zgody na eutanazję,zgody na handel dziećmi, zgody na małżeństwa homoseksualne . Papież jest głową Kościoła i nie może spełniać zachcianek świata, a rozum i serce Papieża nie jest sercem i rozumem tego świata .
 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @BeaM 6 maja 2022 10:40
6 maja 2022 10:52

Tak wierzę a najlepszym dowodem na to, jest postawa Putina, który odmawia ze względu na "niesprzyjające okoliczności". Putin doskonale wie, jaki by w świat poszedł przekaz, gdyby odmówił prośbie papieża twarzą w twarz. Kto jak kto, ale Moskwa doskonale zdaje sobie sprawę z siły przekazu, przecież była do niedawna mistrzem w propagandzie i dopiero Ukraina swoją obroną obnażyła jej ułudę.

Chcę panią dobrze zrozumieć. Czy w ostnim wersecie pani pisze, że papież zaprzecza PRAWDZIE?

To jest bardzo ciężki zarzut. To jest stwierdzenie, że papież z gruntu sprzeciwia się własnej misji. Mam nadzieję, że nie o tym pani myślała. Jeśli tak, to nasza dyskusja jest skończona.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @BTWSelena 6 maja 2022 10:51
6 maja 2022 11:07

Przyłączam się do podziękowań. Zwłaszcza, że takie wyjaśnienie powinno bylo paść z ust osoby duchownej.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @mniszysko 6 maja 2022 10:52
6 maja 2022 11:14

Nie, miałam na myśli to, że nie można twierdzić, że liczy się tylko to, co papież mówi ex cathedra, bo wtedy jest nieomylny, a to, co pada w wywiadach już się nie liczy. W nich przecież padają naglące i trudne pytania bezpośrenie od, nazwijmy to ładnie, owieczek, których jest pasterzem. Jakoś przy Janie Pawle II nie miałam takich dylematów poznawczych... 

zaloguj się by móc komentować

Michal-z-Goleniowa @kamiuszek
6 maja 2022 11:25

Również dziękuję za ten tekst, jak i za dodatkowy komentarz ojca mniszysko. Sporo rzeczy te wpisy mi uporządkowały. Nie ulegam "papież powinien potępić ...", "papież powinien powiedzieć ..." z kilku powodów. Pierwszy, przyziemny, to taki, że tak często mówią ludzie, którzy z nauczaniem katolickim nie chcą mieć nic wspólnego, a wręcz przy każdej okazji pokazują swą niechęć do Kościoła. Czyli w ich "dobrych radach" nie chodzi im o dobro Kościoła. Drugi, to przypominają mi się pułapki zastawiane na Jezusa, o czym czytamy w Ewangelii. Ot choćby historia z potępieniem jawnogrzesznicy.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski 5 maja 2022 22:01
6 maja 2022 11:29

"Nikt nie jest prorokiem we własnym kraju" trochę inne znaczenie tego stwierdzenia się otwiera. Putin komunikuje się za pomocą rakiet, bombardując Lwów akurat 3 maja. I jest to komunikat dla nas, a nie dla kacapów, którym ta data nic nie mówi. 

zaloguj się by móc komentować

POST @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 11:30

Dziękuję za wypowiedź.Czekałem cierpliwie ,aż ta sprawa zostanie poruszona w SN. Zastanawiam sie również ,jak duży wpływ na papieża mają jego niemieccy doradcy. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @BeaM 5 maja 2022 23:30
6 maja 2022 11:31

Też niewiele rozumiem. Milczenie jest zbyt wieloznaczne.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Grzeralts 6 maja 2022 07:56
6 maja 2022 11:35

Trochę w tym prawdy. Jednak lapsusowa polityka informacyjna Watykanu, to nie jest to, czego potrzebujemy najbardziej. Porównajmy z Bidenem, który jeszcze niedawno wyglądał na półprzytomnego. Okoliczności się zmieniły i na oko odmłodniał jakieś 40 lat. 

zaloguj się by móc komentować


kamiuszek @cbrengland 6 maja 2022 05:26
6 maja 2022 11:41

A co w tym byłoby dziwnego? III Rzesza kontra Sovieci, to to wojna dwóch herezji. Nic słusznego nie widzę w rozmydlających komunikatach. Agresor to agresor. Putina zachęciła do ataku pozorna słabość NATO. A nie siła NATO. Uznał po tragifarsie ewakuacji Amerykanów z Afganistanu, że USA i NATO są kompletnie zmurszałe. To jest przyczyna gwałtownego wzrostu aptetytu Rosji. 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 11:43

Dziękuję ojcu za ten komentarz...

Widziałem parę razy "poniżenie" Ojca Świętego (jak to nazwali zwłaszcza "katolicy niezłomni") gdy klękał przed nie wiadomo kim i nie wiadomo za co "przepraszał". Jeśli ktoś tego rodzaju "gesty" tłumaczy sobie na zasadzie demonstrowania przez Papieża (skrywanych) wrogich czy szkodliwych wobec Kościoła intencji (ergo. Papież to mason i antychryst, itp. sugestie, nie zawsze głośno wypowiedziane) mieniąc się przy tym "prawdziwym" katolikiem, to ja wysiadam z takiego towarzystwa. Jeszcze nie wystygł najwidoczniej grób z którego Chrystus uwolnił wszystkich ludzi, samemu oddając wszystko co miał, i godność i majestat (Boga!) bez oglądania się czy słusznie i politycznie czy nie. A zwątpili najbardziej pyskaci w swych deklaracjach lojalności bo "myśmy się spodziewali...". Brat bratem, ale jak to autor notki słusznie zauważył, pewne rzeczy należy nazywać (bez oceniania kogokolwiek) po imieniu.

PS. I Grzeraltsowi za przytomną oczywistość dzięki. Pozdrawiam ✋

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Andrzej-z-Gdanska 6 maja 2022 09:04
6 maja 2022 11:44

Dziękuję za pochlebstwo :-)

zaloguj się by móc komentować

atelin @mniszysko 6 maja 2022 10:10
6 maja 2022 11:44

Co przeszkadza być Papieżowi nieomylnym wszędzie i zawsze?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @BeaM 6 maja 2022 11:14
6 maja 2022 11:46

Proszę panią mamy papieża, który nie jest "bez skazy". Ma swoje ograniczenia i popełnia różne falstarty. Zresztą sam na początku pontyfikatu powiedział, że chce Kościoła, który nie siedzi zamknięty w zakrystii w obawie przed popełnieniem błędów ale który ma odwagę zaradzić biedzie świata nawet za cenę popełniania błędów.

Papieże z przydomkiem "wielki" jak Jan Paweł II, czy wcześniej Grzegorz I, czy Leon I trafiają się raz na jakiś czas a nie następują kolejno po sobie.

Nie zmienia to faktu, że każdy z nich ma charyzmat, aby nas prowadzić w sprawach wiary i moralności, a naszym zadaniem jest im ufać. Kiedy zaś nie rozumiemy, to być lojalnym a nie od razu wycofywać zaufanie i słuchać się tego, kto głośniej krzyczy. Poza tym po to mamy rozum, aby zastanowić się i przemyśleć, dlaczego papież tak zrobił a nie inaczej, skąd u niego takie słowa a nie inne.

Napiszę trochę złośliwie a trochę żartobliwie, skoro pani ma problemy z papieżem Franciszkiem, to o wiele większe problemy miałaby pani z pierwszym papieżem św. Piotrem. Naprawdę!

Przy tej okazji wspomnę o jednym fakcie historycznym.

Św. Ignacy Loyola swój zakon, gdzie każdy jezuita miał obowiązek złożyć bezpośredni ślub posłuszeństwa Stolicy Apostolskiej założył w czasie pontyfikatu Pawła III, który miał kochankę i miał z nią dzieci. Sam osobiście temu papieżowi złożył ślub posłuszeństwa. No ale św. Ignacy Loyola wierzył w słowa Pana Jezusa o Opoce a nie roztrząsał, czy ten papież jest dobry lub zły i czy z tego powodu powinien być lojalny.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @atelin 6 maja 2022 11:44
6 maja 2022 11:50

Nie co ale kto!

Pan Bóg przeszkadza być papieżowi nieomylnym wszędzie i zawsze, ponieważ ten atrybut przynależy tylko i wyłącznie Jemu Najwyższemu i Jedynemu.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 6 maja 2022 11:14
6 maja 2022 11:52

Bo przy Janie Pawle II -nie trzeba było translatorów i tłumaczy z włoskiego- na polski. Mimo to do dzisiaj jest prowadzona paskudna krucjata przeciwko jednemu z największych Polaków.Tak samo jak przeciwko kard.St.Wyszyńskiemu,który zawarł moim zdaniem złotą myśl " Gdy widzimy, co ludzie wyprawiają z Kościołem, z Chrystusem żyjącym w Eucharystii, ze Mszą świętą, Ewangelią, Krzyżem, mówimy, że Bóg był bardzo odważny, powierzając to wszystko ludziom. ".

Nie trzeba mieć aż takich dylematów szanowa BeaM. Redaktorzy z tyłułami szaleją w interpretacjach i wkładają w usta papieża swoje przemyślenia,w większości funta kłaków warte. Nie ma to nic do rzeczy,ale dam przykład tego szurniętego Ławrowa na temat wypowiedzi o Hitlerze,który był Żydem,a żydowskość sama w sobie antysemitami.Nagle net zaszalał w euforii i żaden komentarz nie wywołał antysemickiego oburzenia i "rycerzyków" pilnujących antysemickich wypowiedzi....

Ale wszystko anulował Putinek publicznie przepraszając Żydów za wypowiedź swojego ministra.No bo czym by szczuł w potencjalnej przyszłości Polaków,czy inne kraiki jak nie antysemityzmem?.... Tak własnie reaguje net,a MY powinniśmy spokojnie to przeczekać,choć przyznaję ,że mnie też czasem jest ciężko to czytać.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @BTWSelena 6 maja 2022 11:52
6 maja 2022 11:58

Nie chcę być złośliwy, ale ktoś poza premierem Benetem widział i słyszał, że Putin przepraszał? Naprawdę pani w to wierzy? A gdzie Ławrow, dlaczego on się nie kaja a my tego nie widzimy?

O naiwności ludzka!

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 11:59

Dziękuję za łagodne pouczenie. Będę się mitygował. Dopóki Jonasza nie wyrzucili z łodzi, trwała burza. Nikomu niepotrzebny jest prorok milczący lub mówiący nie do tych co trzeba. 

Słusznie, że odwołał spotkanie z Cyrylem. Nie wiem, jakie interesy miał w planowaniu tego spotkania. O ile mnie pamięć nie myli w 2010 roku nastąpiło pojednanie polskiego Kościoła z Cerkwią. Jakiś wspólny list. Czy tylko jestem ślepy, czy rzeczywiście nic z tego nie wynikło. To było wystarczające doświadczenie sensowności kontaktów z Cyrylem. 

Nie wiem, co nawywijał Czarnek.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Michal-z-Goleniowa 6 maja 2022 11:25
6 maja 2022 12:02

Jawnogrzesznicy groziło ukamienowanie. Porównanie jej do nawykowo kamieniującej wszystkich Rosji jest cokolwiek niestosowne. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @mniszysko 6 maja 2022 11:50
6 maja 2022 12:03

A co z dogmatem?

Przypominam jednak o wychowaniu Świętego JP II w kamieniołomach i wychowaniu Franciszka w argentyńskich fawelach.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @mniszysko 6 maja 2022 11:58
6 maja 2022 12:08

Dziękuję,bo ojcu akurat wierzę. To o przeprosinach wyczytałam na salonie 24.pl...a już miałam satysfakcję,że Ławrowa odstawi od piersi za niezgodną z linią politykę. Faktycznie tak donosi Izrael...a to Ci żydowskość.! A przed chwilą pisałam,do BeaM że uczone media wkładają w usta różne rzeczy...a to Izrael podaje ,że w rozmowie telefonicznej Putin przeprasza Żydów...

https://www.salon24.pl/newsroom/1225494,putin-przeprosil-premiera-izraela-za-antysemickie-wypowiedzi-lawrowa

 

zaloguj się by móc komentować


Michal-z-Goleniowa @kamiuszek 6 maja 2022 12:02
6 maja 2022 12:18

To racja. Podałem to jako przykład pułapki. Pułapki, że ludzie jawnie, lub mniej jawnie niechętni papieżowi/Kościołowi chcą, by papież zrobił coś, co im akurat pasuje, albo coś na co i tak będą mogli narzekać. Często się z takimi zarzutami spotykam: z jednej strony, że papież nie poparł Powstania Listopadowego i Styczniowego, oraz że nie potępił ostro nazizmu, albo z drugiej strony, że nie karci Joe Bidena nazywającego się katolikiem, a popierającego aborcję.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Kuldahrus 6 maja 2022 10:12
6 maja 2022 12:29

O, to, to! Terlikowski to świetny przeciwskaz.

Inne jest klęknięcie niewinnego ks. Dolindo przed niesłusznie go oskarżającym współbratem i całkiem inne byłoby klęknięcie Papieża przed Putinem. W ogóle to są jakieś gdybania. 

Po co nawoływać do pokoju, skoro wcześniej nie nazwało się wojny wojną? 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @atelin 6 maja 2022 12:03
6 maja 2022 13:20

Nie rozumiem o co chodzi z tym dogmatem. Przecież dogmaty są ogłaszane w sposób uroczysty i "ex cathedra"

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @kamiuszek
6 maja 2022 13:43

Dzisiaj pierwsza sobota miesiąca. Zgodnie z orędziem Fatimskim należy uczestniczyć w nabożeństwach pięciu pierwszych sobót w intencji wynagrodzenia Najświętszym Sercom Jezusa i Maryi za grzechy i zniewagi. To jest jeden z warunków nawrócenia Rosji i w konsekwencji zapobieżeniu złu, jakie Rosja czyni.

Nic nie ma o "lapsusach", więc niezależnie od tego jakie kto ma zdanie na temat papieskiej dyplomacji, każdy może wziąć udział. Do czego serdecznie zachęcam.

zaloguj się by móc komentować

valser @kamiuszek 6 maja 2022 13:43
6 maja 2022 13:47

Sobota chyba jest jednak jutro?

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @valser 6 maja 2022 13:47
6 maja 2022 13:52

:-) To nawet lepiej 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 6 maja 2022 09:35
6 maja 2022 14:00

No właśnie to biuro mnie niepokoi. Poza tym z klękaniem może być kłopot, bo papież musi jeździć na wózku, a Putin na pewno zaaranżuje wszystko tak, by nie można było tej wizyty odczytać symbolicznie

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @kamiuszek 6 maja 2022 11:35
6 maja 2022 14:02

Tyle, że tu lapsus wykreowały media. Ten wywiad czytany w całości i właściwym językowym kontekście jest bardzo klarowny w swym ogólnym przekazie. Pewne zagadnienia podane są w nieco zawoalowany sposób, z konieczności, bo ostrzej papież już nie może.

zaloguj się by móc komentować

olo @cbrengland 6 maja 2022 05:26
6 maja 2022 14:20

ojciec swiety, franciszek;

tak bym to okreslil

zaloguj się by móc komentować

Czarny @kamiuszek
6 maja 2022 14:32

Papież mówi o tym, o czym właściwie nikt inny nie mówi. Kontrowersje wynikające z tego, co powiedział nie są wcale produktem medialnym (media jedynie kopnęły w dupę tego konia/osła/zatroskanego obywatela by ten ruszył z rżeniem). Kontrowersje są produktem podejścia do mądrości, jako do biegnięcia ze stadem. Papież jest pasterzem a nie owcą. Idzie owca i mówi: pasterz charakteryzuje się naiwnością. 

Papież, wg mnie charakteryzuje się odwagą. Z roku na rok coraz większą. Jeszcze go będziemy wspominali jako herosa.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 6 maja 2022 14:00
6 maja 2022 14:51

O to klękanie się nie boję, ponieważ Putin boi się tego spotkania z papieżem jak diabeł święconej wody. Taka jest prawda.

Wielu oskarża papieża, że sprzyja Putinowi i idzie mu na rękę. Jeśli jest to prawdą, to dlaczego Putin odczytuje to inaczej i nie chce się z papieżem spotkać. Przecież byłaby to dla Putina tak potrzebne wsparcie propagandowe. Sam Ojciec święty jedzie do Moskwy, by stanąć po stronie Putina.

Niestety! Niektórzy wpadają w pułapkę i zamiast zastanowić się nad logiką faktów rzucają kamieniem w papieża lub uciekają w jakieś mistycyzmy, eh!

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 6 maja 2022 14:51
6 maja 2022 14:53

Spokojnie, niektórych ponoszą nerwy

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Grzeralts 6 maja 2022 14:02
6 maja 2022 15:07

Ja napiszę dosadnie! Nam się wydaje, że jako wierni mamy prawo do wybitnych i energicznych papieży.

Zachowujemy się w Kościele jak w supermarkecie. Wrzucamy parę groszy na tacę i mamy mieć dobrego proboszcza, jeszcze lepszego biskupa i cudownego papieża. To tak nie działa. Już pomijam fakt, że oni są z ludu, czyli z nas. A jacy jesteśmy, to otrzeźwiejmy i na siebie popatrzmy...

To, do czego mamy prawo, to do wiary w słowa Pana Jezusa: Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą. (Mt 16,18)

Dane są nam słowa Pana Jezusa, że pomimo naszych ograniczeń, ułomności i słabości oraz lapsusów, których sobie nie życzy Kamiuszek, Kościół będzie trwał, mocą Jego Obietnicy, ponieważ to do Niego należy ostatnie słowo. A my mamy prawo, przywilej, zaszczyt wierzyć w te słowa Chrystusa i trzymać się ich jak kotwicy, podobnie jak to zrobił św. Ignacy Loyola, św. Jan Bosco i inni święci.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek 6 maja 2022 12:29
6 maja 2022 15:28

Tak jak napisałem to było niefortunne określenie i może to wynikać z tego, że Papież nie do końca "czuje" te nasze środkowo-europejskie sprawy. Pamiętajmy też, że to "szczekanie" wyszło w nurcie wywiadu, a nie że "papież uważa, że NATO szczekało".

 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @BeaM 6 maja 2022 10:43
6 maja 2022 15:39

Ah te interpretacje i reinterpretacje...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 6 maja 2022 14:51
6 maja 2022 15:54

Oczywiście. Tyle, że papież jest jeszcze głową państwa i uprawia politykę. Mając przy tym na myśli także doczesny los milionów wiernych Kościoła. Więc nasz brak wyrozumiałości wobec "lapsusów" czy raczej po prostu ostrożności w słowach jest czarną niewdzięcznością. W najlepszym wypadku. My za papieżem mamy stać murem i wszelkie nieścisłości wyjaśniać na korzyść Kościoła i samego papieża. 

A obecny papież jest akurat osobiście brawurowo odważny, jak słusznie zauważył @Czarny.

zaloguj się by móc komentować

m8 @atelin 6 maja 2022 11:44
6 maja 2022 20:01

Pan raczy zartowac?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @kamiuszek 6 maja 2022 12:29
6 maja 2022 20:08

Otóż o to mi chodziło - nie nazwał wojny wojną. Niestety działania Franciszka i jego postawa wobec całej ukraińskiej wojny może być odczytana jako relatywizowanie zła. Niektórzy go bronią, mówiąc, że on ma charyzmaty, wie jak postępować z szaleńcem i że jest dobrym dyplomatą. Po owocach go poznamy. Będę przeszczęśliwa jak zdoła zahamować rozlew krwi. Szczerzre jednak w to wątpię.

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @BeaM 6 maja 2022 20:08
6 maja 2022 23:42

Kiedyś tam, na początku istnienia portalu, odniosłem się negatywnie do grafik/logo, które świeciło na czołówce. Obraz słonia lub granatowego okrętu zajmował wtedy połowę wyświetlacza w mojej komórce. Gabriel zapytał mnie w odpowiedzi "co się panu jeszcze nie podoba". Ja odpowiedziałem, że podoba się i przychodzę tu po język polski. Teraz nawet chciałbym aby wróciła tamta grafika.

Wieki temu na pl.soc.religia był taki "bloger" pod ksywą ks. Robak, który dowodził, że istnieje granica w nieskończoności. Twierdził, że ciąg liczb rosnących lub malejących jest skończony; zbiór zamknięty. 

Ja się z tym nie mogę zgodzić, choćby przez nabytą lub wyssaną z mlekiem klaustrofobię. 

Podobnie jest z moim odbiorem języka polskiego. Wszelkie próby ociosywania go z ducha nieskończoności powodują u mnie ..... strach przed zamknięciem w jakimś bezduchu.

zaloguj się by móc komentować


kamiuszek @kamiuszek
7 maja 2022 08:59

Panowie,
wydaje mi się, że widzicie to, co chcecie zobaczyć. I ja też chciałbym to zobaczyć, ale niestety nie dostrzegam. I stąd cała różnica opinii.









 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @BeaM 6 maja 2022 20:08
7 maja 2022 09:03

BeaM,
tak, po owocach.

Przystopuję na ten temat, bo z gadania nic nie wynika.
 

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @mniszysko 6 maja 2022 09:35
7 maja 2022 10:20

Po Papierzu, który skończył niedzielną modlitwę na Anioł Pański zwrotem "Dobrej niedzieli i smacznego obiadu" wiele się nie spodziewam. Zwrot o szczekaniu to kolejna z jego wtop.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @mniszysko 6 maja 2022 14:51
7 maja 2022 14:55

O jakich mistycyzmach Ojciec mówi?

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować